ETi, popularny producent słodyczy działający w ponad 40 państwach na świecie, podsumowuje pierwszy rok obecności w Polsce. Od wejścia na lokalny rynek firma wprowadziła produkty w czterech różnych kategoriach, rozpoczęła współpracę ze znanymi sieciami handlowymi oraz z sukcesem przeprowadziła szerokie kampanie marketingowe swoich flagowych produktów.
ETi European Food Industries działa na rynku polskim od marca ubiegłego roku, a sprzedaż pierwszych produktów rozpoczęła się między majem a czerwcem. O jej dynamicznym rozwoju na lokalnym rynku mówi Aleksandra Chrzanowska, General Manager ETi w Polsce: – Ostatni rok był czasem wytężonej pracy, z której efektów jesteśmy niezwykle dumni. Przede wszystkim zbudowaliśmy lokalny, kilkunastoosobowy zespół i wprowadziliśmy słodycze ETi na półki wielu popularnych sieci handlowych. Oczywiście w tym obszarze wciąż dynamicznie się rozwijamy – nasze produkty dostępne są obecnie m.in. w Carrefourze, Makro, Tesco, Leclercu i wielu innych sklepach.
ETi współpracuje szeroko z dystrybutorem Eurocash. Obecnie słodycze ETi można znaleźć w takich sklepach jak: Delikatesy Centrum, Lewiatan, Groszek, Eurosklep, PSD, Mila oraz Frisco. Słodkości z logo ETi dostępne są również w Żabce, Stokrotce oraz Polomarkecie, a także w sieciach specjalistycznych: Empiku, One Minute, Inmedio, Relay, Virgin i Kolporterze oraz na stacjach benzynowych BP. Oprócz sieci handlowych sprzedaż prowadzi także sieć kin Cinema City.
– Z pewnością sprzyjały nam koniunktura oraz dynamiczny rozwój w segmencie słodyczy, jednak najważniejsze zawsze są produkty. Analizując ostatnie miesiące, widzimy, że polscy konsumenci bardzo dobrze przyjęli nasz flagowy produkt – czekoladowe batoniki ETi Wanted. W lutym tego roku znalazły się na liście TOP 20 marek w kategorii countlines według Nielsena – to naprawdę świetne wyniki. Ich sukces wskazuje kierunek, w którym planujemy rozwijać portfolio produktów w Polsce, inwestując szczególnie w marki premium. Na pewno będziemy systematycznie poszerzać ofertę Wanted – już wkrótce pojawią się nowe produkty z tej linii, mocniej skupimy się też na naszych waflach w gorzkiej czekoladzie Dare oraz słodkich przekąskach z lodówki, Milk Burgerze – komentuje Aleksandra Chrzanowska i dodaje – Wciąż jesteśmy na etapie intensywnego budowania rozpoznawalności naszych marek. Mocno inwestowaliśmy w kampanie reklamowe ETi Puf oraz ETi Wanted, w najbliższym czasie planujemy kolejne działania promocyjne.
Portfolio ETi w Polsce obejmuje obecnie 4 segmenty: czekolady, herbatniki, ciasta i ciasteczka oraz przekąski schłodzone. Wśród najpopularniejszych produktów wymienić można m.in. czekoladowe batoniki ETi Wanted, wafle w gorzkiej czekoladzie Dare, czekoladowe przekąski dla najmłodszych Petito oraz skierowane do młodzieży herbatniki z pianką marshmallow ETi Puf.