Koncentrująca się na nieruchomościach handlowych grupa EPP w ciągu dwóch lat może całkowicie wyjść z sektora biurowego – poinformował prezes spółki, Hadley Dean. Grupa chciałaby wejść na rynek gdański.
– W EPP największy potencjał dostrzegamy w nieruchomościach handlowych i zgodnie z przyjętą strategią, to właśnie na tego typu projektach się koncentrujemy – przyznał.
Zmiana strategii działalności spółki podyktowana jest wieloma argumentami, wśród których prezes EPP wymienił fakt, że w Polsce praktycznie nie ma ulic handlowych, więc większość zakupów dokonywana jest w centrach handlowych. Oprócz tego, nasycenie powierzchnią handlową jest tutaj wciąż o wiele mniejsze niż na rynkach zachodnioeuropejskich.
Hadley Dean przyznał również, że w tej chwili jedynym regionem, w którym jeszcze EPP nie ma, a na którym chcieliby zaistnieć, jest Gdańsk. Prezes poinformował, że spółka planuje sprzedaż niektórych obiektów biurowych z portfolio.
W portfolio EPP znajduje się aktualnie 19 obiektów handlowych o wartości ponad 2 mld euro.
Źródło: PAP Biznes