Europejskie sieci handlowe: Edeka, Biedronka, Migros, Magnit, ICA i Picnic tworzą sojusz zakupowy Epic Partners. Będą wspólnie negocjować warunki zakupowe na poziomie ponadkrajowym z największymi globalnymi markami.
Sieci zrzeszone w sojuszu mają wspólnie negocjować warunki zakupowe na poziomie międzynarodowym. Ich siedziba będzie mieścić się w Genewie. Funkcję prezesa Epic Partners pełnić ma Gianluigi Ferrari, dyrektor generalny Everestu – mini-grupy zakupowej pomiędzy Edeką a e-sklepem Picnic, który działa nie tylko w Holandii, ale również w Niemczech (a Edeka jest jego udziałowcem).
Wszystkie te sieci handlowe prowadzą działalność w sumie w 10 europejskich państwach. Łącznie generują sprzedaż rzędu 140 mld euro rocznie. Wymienione firmy te miały już poinformować 70 największych międzynarodowych koncernów, że teraz będą wspólnie negocjować warunki. Negocjacje te nie będą dotyczyć dostawców będących małymi czy średnimi firmami i gospodarstw rolnych. Ma to być alians służący negocjacjom z największymi globalnymi markami. Epic Partners ma negocjować w imieniu swoich członków “komplementarne usługi międzynarodowe i działania marketingowe z największymi międzynarodowymi producentami marek, ze szczególnym uwzględnieniem pakowanych produktów przetworzonych”. EuroCommerce, organizacja reprezentująca w Brukseli interesy gigantów handlowych, w wydanym oświadczeniu przekazała, że w ramach sojuszu nie będą prowadzone wspólne zakupy warzyw, owoców ani innych nieprzetworzonych produktów żywnościowych.