Energy Blast angażuje Gen Z i przyciąga uwagę niestandardową komunikacją marketingową.

Aktualności

Energy Blast angażuje Gen Z i przyciąga uwagę niestandardową komunikacją marketingową.

03 lipca 2025

*artykuł zewnętrzny*

Coraz częściej o pozycji rynkowej decyduje zdolność do zbudowania silnej więzi z konsumentem – tam, gdzie on faktycznie przebywa. Marka Energy Blast, nowy gracz w segmencie napojów energetycznych, udowadnia, że odpowiednio poprowadzona komunikacja w social mediach może stać się skutecznym narzędziem zarówno do budowania świadomości, jak i do wspierania dystrybucji.

TikTok zamiast billboardów

Marka Energy Blast, odkąd tylko pojawiła się na rynku jesienią 2024, obrała jasny kurs: dotrzeć do Generacji Z na ich własnym terytorium – w sieci, a dokładnie na TikToku. To tam zainicjowała obecną kampanię #RealBlastChallenge, która wyznacza nowy, autentyczny styl komunikacji z humorem na granicy cringe’u, który najlepiej rezonuje z młodym pokoleniem.

Z badań grupy wiekowej znanej jako Gen Z wynika, że duża część respondentów wiąże swoją przyszłość lub marzy o związaniu jej z tworzeniem contentu w sieciMarka energetyków Energy Blast postanowiła podjąć ten temat proponując młodym twórcom wyzwanie, które stawia na autentyczność i siłę prawdziwego przekazu. Kampania porusza ważny temat, jakim jest fejk w social mediach i podejmuje próbę jego odczarowania. #RealBlastChallenge to nie tylko wiralowa zabawa. To strategiczne narzędzie brandowe, które uderza w rdzeń tego, czym żyje młode pokolenie: social mediami, autoekspresją, wpływem kultury internetowej. W konkursie użytkownicy TikToka zgłaszają swoje autentyczne treści, pokazując siebie „bez filtra”, walcząc o 50 000 zł oraz kontrakt influencerski z marką. Zwieńczeniem wyzwania będzie finałowa rozgrywka, w której udział wezmą autorzy czterech najlepszych zgłoszeń wraz z popularnymi twórcami, zaangażowanymi w kampanii, a materiał z tego spotkania pokazany zostanie w odcinkach na profilu YouTube marki Energy Blast.

Efekt? Tysiące wzmianek, milionowe zasięgi i – co najważniejsze – realne zaangażowanie. Użytkownicy komentują, nagrywają własne treści i przede wszystkim: pytają, gdzie można kupić Blasta. To organiczne zainteresowanie produktem, wygenerowane przez atrakcyjny content, staje się walutą, którą marka wymienia na zasięg i… nacisk sprzedażowy.

Nowa marka z potencjałem sprzedażowym

Dla partnerów handlowych i sieci retailowych to czytelny sygnał, że warto inwestować w brandy, które tworzą społeczność, są pożądane i wzmacniają półkę z napojami funkcjonalnymi. Energy Blast komunikuje się ze swoją grupą docelową dokładnie tam, gdzie jej reprezentacja jest najsilniejsza. Z TikToka korzysta w Polsce ok. 11 mln dorosłych osób. Dotarcie do nich z przekazem nowego brandu to klucz w budowaniu rozpoznawalności.

Przemyślany marketing dla marki, ale i dla partnerów biznesowych

Energy Blast nie poprzestaje jednak na relacji B2C. Marka prowadzi równolegle odważną linię komunikacji skierowaną do detalistów – w szczególności do największych sieci handlowych w Polsce, takich jak Żabka, Biedronka czy Dino. Co ciekawe, marka promuje te sieci w swoich treściach na TikToku, mimo że produkty marki jeszcze nie są dostępne na ich półkach.

To strategia nietypowa, ale genialna w swojej prostocie – budując pozytywny szum wokół potencjalnych kanałów dystrybucji, marka angażuje zarówno konsumentów, jak i wywołuje zainteresowanie samych sieci. To zuchwałe podejście przynosi efekty – posty mają wysokie zasięgi i bardzo dobre wskaźniki zaangażowania, co nie tylko zwiększa presję konsumencką, ale też pokazuje detalistom wartość, jaką marka wnosi na ich półki.

Tego rodzaju content – zaczepny, zabawny, często wiralowy – nie tylko buduje rozpoznawalność marki, ale również pokazuje, że Energy Blast rozumie zarówno potrzeby konsumentów, jak i mechanizmy działania współczesnego handlu. Budując społeczność wokół brandu i wykorzystując TikToka jako kanał nie tylko rozrywkowy, ale i sprzedażowy, udowadnia, że nowoczesna marka FMCG może budować dystrybucję oddolnie – zaczynając od budowania popytu.

Dlaczego warto postawić Energy Blast na półce?

Dla sieci retailowych i partnerów biznesowych Energy Blast to nie tylko kolejny napój energetyczny – to brand ze świeżym pomysłem na komunikację. Nowoczesny design, starannie dobrane warianty smakowe, estetyka w komunikacji dopasowana do Gen Z, czynią z tej marki pełnowartościowego gracza w kategorii napojów funkcjonalnych.

Dzięki zbudowanej społeczności i nowatorskiemu podejściu do komunikacji produkt nie potrzebuje kampanii ATL, by być rozpoznawalny – konsumenci sami dopytują o dostępność produktów, chcą testować i rekomendują markę dalej. A to w dzisiejszym FMCG wartość nie do przecenienia.

Energy Blast to marka stworzona z myślą o wysokiej rotacji i impulsowym zakupie – idealna do ekspozycji w strefach przykasowych.

Za produktem stoi XL Energy Marketing – polski producent z 25-letnim doświadczeniem, który zapewnia:

  • Stałą dostępność produktów
  • Szybką realizację zamówień
  • Własne zaplecze produkcyjne i pełną kontrolę jakości
  • Potwierdzone certyfikatami bezpieczeństwo i jakość (doceniona już w ponad 80 krajach na świecie, gdzie firma dotarła ze swoimi produktami)

Dowiedz się więcej o kampanii na: https://energy-blast.pl/rbc/
Obserwuj markę na TikToku – tam dzieje się najwięcej.
Jesteś detalistą? Dołącz do partnerów, którzy już dostrzegli potencjał Energy Blast! polska@xl-energy.com