19-21 kwietnia w Warszawie odbywa się III edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw. Na jej uczestników czeka bogaty program merytoryczny – wiele konferencji, paneli dyskusyjnych, prezentacji. Poradnik Handlowca jest patronem medialnym tego wydarzenia.
W konferencjach i dyskusjach może uczestniczyć każdy zwiedzający targi. Wydarzenia przygotowane są we współpracy z najważniejszymi ekspertami z branży oraz przedstawicielami instytucji reprezentujących sektor spożywczy. Ich celem jest dostarczenie wiedzy na temat perspektyw rozwoju sektora spożywczego, dyskusja o bieżących problemach branży i nowoczesnych trendach. Program ma inspirować do działania i szukać odpowiedzi na najważniejsze pytania.
Perspektywiczne kierunki eksportowe
Wartość polskiego eksportu żywności wyniosła w 2015 roku 23,6 mld euro, a analitycy przewidują dalszy wzrost i zdobywanie nowych rynków zbytu. Ze względu na ogromny potencjał, organizatorzy postanowili poświęcić pierwszy dzień targów tematyce handlu zagranicznego. Zaprezentują ją między innymi prelegenci z Agencji Rynku Rolnego. Bariery hamujące polski handel zagraniczny przedstawią zaś eksperci zaproszeni przez Polską Federację Producentów Żywności (m.in. europoseł Czesław Siekierski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka Andrzej Szumowski czy prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska Krzysztof Przybył).
Ważny temat poruszy Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego określając wyzwania branży mięsnej w 2016 roku.
Ocenę zagrożeń w przypadku branży spożywczej związaną z występowaniem karuzeli podatkowej omówi Kancelaria Brokerska Asysta wraz z zaproszonymi gośćmi: Janem Tokarskim z PricewaterhouseCoopers, Adamem Zdanowskim z Zakładu Mięsnego „Wierzejki” oraz Sławomirem Pawłowskim z Cukierniczej Spółdzielni Inwalidów SŁOWIANKA.
Nowoczesny handel
Sektor handlu w Polsce spotyka się aktualnie z licznymi projektami zmian, których konsekwencje będą odczuwalne przez najbliższe lata i dotkną wszystkie ogniwa łańcucha produkcji i dostaw żywności. Dlatego też tematyce handlu poświęcony będzie drugi dzień targów. Restrykcje wobec handlu, w tym zmiany podatkowe i ich skutki zostaną omówione w panelu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, w którym udział wezmą: Andrzej Faliński z POHiD, Robert Krzak z P&P, Dariusz Nowaczyk z Tesco, mecenas Marcin Zawadzki i dr Roman Namysłowski – eksperci CRiDO.
POHiD zaprezentuje również tematykę związaną z ewolucją marek własnych na tle prognozowanych zmian rynku FMCG. Udział w tej dyskusji wezmą: Andrzej Faliński, Andrzej Wojciechowicz (FMCG Business Consulting) oraz Dorota Kałowska (Partner & Strategy Consultant Cobalt Spark).
Przedstawicielstwo Ekonomiczne i Handlowe Flandrii Ambasady Belgii zaprezentuje perspektywy i kierunki rozwoju sektora dystrybucyjnego w kontekście rynku hurtowego w Polsce. Zaś Marek Jakubicz z Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych omówi zabezpieczenia płatności w transakcjach zagranicznych.
Ponadto w tym dniu zostanie poruszona tematyka znakowania żywności wprowadzanej na rynek UE (Maciej Wojciechowski – JARS), praktycznej interpretacji wymagań standardów sieci spożywczych (Beata Studzińska – SAI Global Assurance Services LTD) oraz efektywne wykorzystanie narzędzi internetowych w celu zwiększenia sprzedaży (Robert Rydz-Mościcki, Performance Media oraz Ewelina Milczarek, Google Polska).
W tym dniu znajdzie się również ciekawy panel tematyczny skierowany do sektora HoReCa. Stowarzyszenie Kucharzy Polskich zaprezentuje trendy kulinarne na 2016 rok.
Ekologia
W odpowiedzi na zapotrzebowanie wystawców i zwiedzających ubiegłoroczną edycję, organizatorzy w tym roku zorganizowali specjalną strefę EcoFood, która gromadzi producentów i dystrybutorów żywności organicznej, regionalnej, z certyfikatami. Uzupełnieniem tej strefy będzie trzeci dzień targów w całości poświęcony żywności ekologicznej. Marcin Fajerski z Ekodostawców omówi handel produktami ekologicznymi – podsumuje miniony rok, zaprezentuje perspektywy rozwoju oraz omówi idealnie zaprojektowaną półkę z wyrobami organicznymi.
Honorata Jarocka z firmy Mintel przedstawi innowacyjność na rynku żywności organicznej (nowości produktowe, oczekiwania konsumentów, inspiracje).
Izabella Byszewska z Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego zaprezentuje certyfikat „Jakość Tradycja”, który jest gwarancją wysokiej jakości produktów spożywczych.
Eksperci z Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych omówią znakowanie produktów ekologicznych, zaś Stowarzyszenie Polska Ekologia szanse dla małych i średnich producentów wynikające z uzyskania certyfikatów ekologicznej produkcji i przetwórstwa żywności.
Targi WorldFood Warsaw to ponad 250 wystawców, wiele biznesowych rozmów, liczne degustacje i ciekawe merytoryczne konferencje i dyskusje.
Rejestracja on-line: www.worldfood.pl/Rejestracja-on-line