Spółka JNT Group 20 grudnia w Kluż-Napoka podpisała warunkową umowę nabycia większościowego pakietu udziałów w rumuńskiej firmie DOMENIILE BOIERU SRL, która jest właścicielem winnic w Ciumbrud. Celem transakcji jest zbudowanie silnego podmiotu na rumuńskim rynku poprzez wykorzystanie synergii oraz własnego know-how JNT Group. Jednocześnie firma planuje wykorzystać możliwości synergii, które istnieją pomiędzy oddziałami spółki w Polsce i w Rumunii.
JNT Group działa w Rumunii poprzez spółkę Magna Wines już od lipca br., prowadząc sprzedaż do IKA swojej głównej marki. Nabywana przez JNT Group spółka posiada 200 hektarów winnic w Ciumbrud i Sebes w Transylwanii oraz kompaktowy zakład produkcyjny o pojemności 2,9 mln litrów, gdzie powstają m.in. wina spokojne, frizzante i musujące w opakowaniach typu butelka szklana, PET, BIB czy puszki. Po zakończeniu transakcji obie spółki na rynku rumuńskim zostaną połączone.
– Przejęcie udziałów większościowych firmy DOMENIILE BOIERU SRL to ogromna szansa na zbudowanie silnej pozycji firmy JNT Group w Rumunii – mówi Jakub Nowak, Prezes JNT Group. – Zakup spółki umożliwia nam szybki dostęp do rynku rumuńskiego. Oprócz sprzedaży win z tamtejszych winnic zamierzamy rozbudować portfel asortymentowy o segmenty win aromatyzowanych, win grzanych, cydrów oraz nowoczesnych win z Transylwanii, w których mamy doświadczenie i silną pozycję w Polsce. To, w połączeniu ze sprawdzonymi narzędziami marketingowymi, pozwoli nam na dynamiczny wzrost na bardzo atrakcyjnym rumuńskim rynku – dodaje Jakub Nowak.
W Rumunii najszybciej rosną wina musujące i aromatyzowane, co z kolei stwarza duże możliwości rozwoju należącej do JNT Group marki. JNT Group już w lipcu wprowadziło do Rumunii Monte Santi i cały czas ją wzmacnia. Ambasadorką marki została Ilinca Vandici, znana modelka i prezenterka telewizyjna.
Aby wzmocnić efekt synergii JNT Group planuje wykorzystać szeroki dostęp do win z Transylwanii, których firma była prekursorem w Polsce, i systematycznie budować ich pozycję na krajowych półkach.
Warto zauważyć również, iż obecnie zakłady produkcyjne w obu krajach należące do JNT Group będą mogły się uzupełniać. W Rumunii firma będzie korzystać z kontraktów na zakup materiałów, surowców oraz dostępnych wzorów opakowań, a także z potencjału produkcji wina w puszkach.
– Nasza strategia zakłada w perspektywie średnioterminowej zbudowanie silnego podmiotu na rumuńskim rynku – informuje Jakub Nowak. – Chcemy tego dokonać, kreując nowe trendy czy segmenty, tak jak od wielu lat robimy to na rynku polskim.
źródło: JNT Group
Oprac.: Klaudia Walkowiak