POLOmarket kontynuuje strategię wprowadzania proekologicznych rozwiązań. Tym razem w związku z dyrektywą unijną z 30 maja 2018 r. w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych sieć rezygnuje z foliowych opakowań zbiorczych.
Celem dyrektywy unijnej w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych jest zapobieganie wpływowi opakowań i odpadów opakowaniowych na środowisko lub zmniejszenie takiego wpływu, a co za tym idzie – zapewnienie wysokiego poziomu ochrony środowiska. Jednym z proponowanych działań jest zwiększenie udziału opakowań wielokrotnego użytku i jednocześnie ograniczenie tych nienadających się do recyklingu. Na przyjazne środowisku rozwiązania w tym obszarze zdecydowała się również sieć supermarketów POLOmarket.
– Aż 85% produktów marki własnej POLOmarketu oraz ponad połowa wszystkich naszych produktów pakowanych jest teraz w zbiorcze opakowanie wykonane z tektury. Do tej pory korzystaliśmy z opakowań foliowych. Nowe kartony są ekologiczne i po opróżnieniu podlegają recyklingowi. Są one zresztą nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, ale również umożliwiają personelowi sklepu szybsze rozłożenie towaru – mówi Jarosław Brudnicki, dyrektor zakupów i marketingu, członek zarządu w POLOmarkecie.
POLOmarket podejmuje również szereg innych działań mających na celu ochronę środowiska. To m.in. optymalizacja transportu i logistyki, dzięki czemu redukowana jest ilość wydalanego do atmosfery CO2 i paliwa zużywanego przez samochody dostawcze, zastępowanie starych urządzeń chłodniczych w sklepach nowymi i znacznie bardziej ekologicznymi, instalowanie w placówkach sieci nowoczesnych systemów chłodząco-grzewczych pozwalających na odzyskiwanie energii i ogrzewanie wody oraz całego magazynu czy stosowanie ekologicznego oświetlenia led.