Efektywne zarządzanie promocjami

Aktualności

Efektywne zarządzanie promocjami

Okresy największego natężenia handlu oferują sprzedawcom detalicznym szczególne okazje zwiększenia zysków dzięki dobrze przemyślanym promocjom. Jednakże niedawne badanie przeprowadzone przez Sapio Research wykazało, że traconych jest nawet 35% wydatków, które konsumenci planują w szczycie sezonu handlowego.

Zjawisko to wywiera wyraźny istotny wpływ na wyniki detalistów w okresie, w którym podejmują oni intensywne wysiłki związane z opracowywaniem i realizacją planów z myślą o maksymalizacji przychodów. Zatem dlaczego i jak tracone są tak znaczące możliwości w zakresie sprzedaży?

Efektywne zarządzanie promocjami to podstawa sukcesu detalistów w szczycie sezonu, jednak badanie wykazało, że aż 40% konsumentów miało problemy z promocją, a 45% z nich w rezultacie zrezygnowało z zakupu produktu. Co więcej, ponad jedna trzecia badanych konsumentów doświadczyła sytuacji, w której nie było już na stanie produktu oferowanego w specjalnej promocji. Dla detalisty koszt związany z niedostępnością produktu w szczytowym okresie jest wysoki, gdyż może ostatecznie prowadzić do sytuacji, w której klient będący w pośpiechu łatwiej po prostu zrezygnuje z zakupu.

W sytuacji, gdy 62% detalistów przyznaje, że nie dysponuje informacjami o dostępności produktów w czasie rzeczywistym, a 72% nie ma stosownych zdolności do powiadamiania klientów o problemach związanych z realizacją zleceń lub dostawach w okresie największego natężenia handlu powoduje, że klienci są coraz bardziej sfrustrowani i całkiem rezygnują z zakupów, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym.

Konsumenci są o 22% bardziej skłonni do kupowania gdy mają możliwość zwrotu towaru, jednak ponad jedna czwarta pytanych detalistów ujawniła, że ma mniejsze możliwości zarządzania zwrotami w szczytowych okresach handlowych.

– Detaliści są pod coraz większą presją związaną z realizacją zamówień podczas okresów największego natężenia handlu. W sytuacji, w której wyprzedaże i promocje są istotnym czynnikiem skłaniającym klientów do zakupów w szczytowych okresach handlowych, detalista, który nie zapewni aktualnych informacji o cenach i promocjach oraz spójnych danych o stanach magazynowych we wszystkich kanałach, ponosi podwójne konsekwencje. Nie tylko traci on przychody ze sprzedaży, lecz także może na tym ucierpieć reputacja jego i jego marki. Detaliści powinni zadbać, aby ich systemy wycen i etykietowania były dostosowane w całym sklepie oraz aby dane były dostępne i dokładne – wyjaśnił Gareth Thomas, Retail Business Consultant w Zetes.

Foto: iStock.com