Podczas tegorocznej edycji Retail Congress, towarzyszącej targom RetailShow, które odbędą się 20 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie, słuchacze będą mogli zapoznać się z aktualnymi terndami i praktycznymi zastosowaniami w projektowaniu przestrzeni sklepowych. Liderzy opinii, projektanci, innowatorzy, wskażą także rozwiązania do efektywnego rozwijania sklepów i przyciągania klientów. “Poradnik Handlowca” objął patronat medialny nad wydarzeniem.
Konferencja to ważny punkt w agendzie targów RetailShow. Osoby decyzyjne średniego i wysokiego szczebla, zajmujące się planowaniem strategicznym i wdrażaniem rozwiązań optymalizujących procesy w sklepach i łańcuchu dostaw, mają okazję do wymiany wiedzy, dyskusji i branżowego networkingu.
Konsumenci i ich potrzeby
Retail Congress rozpocznie panel „Neurodesign: Jak Wpływać na Mózg Klienta Poprzez Przestrzeń Sklepową.”, który poprowadzi dr Marek Borowiński. Głównym tematem będzie neurodesign jako trend, który łączy wiedzę o ludzkim mózgu z projektowaniem wnętrz. Usłyszymy m.in. jak można wykorzystać zasady neurologii, aby tworzyć sklepy, które aktywują określone emocje i decyzje zakupowe. Od oświetlenia po rozmieszczenie produktów – jak sprawić, aby sklep “rozmawiał” z umysłem klienta.
Panel „Aktualne potrzeby konsumentów – jak kupują dzisiejsi Polacy?”, prowadzony przez Patrycję Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby), będzie zawierał takie tematy jak: „Potrzeba szybkiego i wygodnego dostępu do produktów oraz przywiązanie do sprawdzonych kanałów zakupowych w sieci”. A także: „Wielokanałowa integracja z marką – czego oczekuje konsument?” i „ Rosnąca popularność aplikacji mobilnych. Jakie wymaganie ma dzisiaj polski konsument?”.
Szymon Bujalski – co-founder Studio111, wiceprzewodniczący Rady e-Izby podczas prelekcji „Strategia sprzedaży wielokanałowej i ceny”, omówi wielokonaławość oraz jej wpływ na większą elastyczność cenową czy lepsze dotarcie do klienta. A także opowie o popularnych w Polsce porównywarkach cenowych oraz poda przydatne wskazówki jak z nimi walczyć?.
Rozwiązania dla klienta
Równie ciekawie zapowiada się część konferencji poświęcona trendom, w której eksperci omówią znaczenie świadomości projektowania.
Panel „Czy można dostarczyć sukces?”, który poprowadzi Katarzyna Gniewosz, dyrektor handlowy Modern Expo, opowie o dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań, które maksymalizują wartość dla klientów. Wdrożeniach w sektorze retail jako kompletnych rozwiązaniach, obejmujących nie tylko produkty (elementy wyposażenia), ale także pełny wachlarz usług towarzyszących jak instalacja czy optymalizacja przestrzeni, w tym również cały proces zarządzania takim projektem wdrożeniowym.
Z kolei „Wideoanaliza w retailu – 5 rzeczy, które system CCTV może zrobić za Ciebie.” to panel prowadzony przez Armena Moske, business development managera, Retail Technology Solutions w Hikvision Poland, podczas którego dowiemy się o możliwościach rozwoju poprzez odpowiedni dobór i implementację technologii strategicznych w placówkach handlowych.
Listę paneli obejmuje także „Technologiczna luka w wymiarowaniu przesyłek e-commerce. Cubetape – nowy wymiar skuteczności.”, w którym Piotr Klepczarek, dyrektor generalny EMEA w Cubetape, opowie o innowacyjnych mobilnych urządzeniach do wymiarowania, zapewniających precyzyjne pomiary paczek i palet, stanowiących pionierskie osiągnięcie w logistyce, transporcie i handlu.
Paweł Muniak, director of product management w PayTel SA, w trakcie panelu „Nowoczesne rozwiązania płatnicze: klucz do rozwoju, nie ograniczenie.”, poinformuje o rozwoju innowacyjnych rozwiązań omni-channel, skupiając się na wzroście konwersji i upraszczaniu ścieżki zakupowej.
Ciekawie zapowiada się również panel pt. „Generatywna AI: Szanse i wyzwania dla handlu oraz producentów” prowadzony przez Sebastiana Starzyńskiego, prezesa firmy TakeTask. Podczas prelekcji dowiemy się, jak nowoczesna sztuczna inteligencja staje się coraz mniej narzędziem, a coraz bardziej agentem, co stanowi wyzwanie, szczególnie gdy ci agenci mogą być inteligentniejsi od nas. Jest to nowa perspektywa, która redefiniuje rolę AI w biznesie i społeczeństwie, przynosząc jednocześnie kolejne szanse i wyzwania.
Retail Congress, jest miejscem inspiracji do wdrażania innowacji, pozwalających projektować przestrzenie handlowe zintegrowane we wszystkich punktach, zacierając granicę między zakupami online i offline.
Już dziś warto zaplanować czas, by wziąć udział w konferencji Retail Congress 2024. Program znajduje się na stronie https://www.retailshow.pl/pl/agenda-2024.
Informacje praktyczne
13 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 20-21 listopada 2024 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
źródło: Retail Show
oprac.: red.