„Poradnik Handlowca”: W tym roku Indykpol obchodzi 25-lecie. Jak firma zmieniła się w tym czasie?
Edyta Łuczyńska: Przez te lata Indykpol konsekwentnie budował dużą i silną grupę kapitałową. Dzisiaj to dobrze funkcjonująca, pionowo zintegrowana organizacja, gdzie kontrolowany jest każdy etap produkcji – od pola do stołu (z własnymi wylęgarniami, produkcją paszy, fermami i przetwórniami). Przez te lata zmienili się także konsumenci – teraz odżywiają się bardziej świadomie i doceniają przewagę mięsa drobiowego, a zwłaszcza posiadającego szczególnie wiele zalet mięsa z indyka. Indykpol to w 100% polski kapitał, niezależny od zagranicznych podmiotów gospodarczych. Firma z roku na rok poprawia wyniki finansowe oraz zwiększa eksport. Indykpol to dzisiaj lider w kategorii indyka na polskim rynku – obecny we wszystkich kanałach dystrybucji, z szerokim portfelem produktów.
Czy mięso indycze staje się coraz bardziej popularne?
Z każdym rokiem Polacy spożywają coraz więcej drobiu. Największy udział w spożyciu nadal ma mięso kurczęce, szeroko dostępne, atrakcyjne cenowo. Mięso indycze, wyraźnie droższe od kurczęcego, jest na drugim miejscu pod względem spożycia i jego popularność wraz z trendem świadomego odżywiania stale rośnie. Do konsumentów przemawiają jego bezsporne zalety, m.in. niska zawartość tłuszczu, wysoka zawartość białka, różnorodność mięsa (białe mięso z piersi i czerwone z udźca), łatwość i szybkość przyrządzania.
Indykpol to firma olsztyńska – czy wspieracie to miasto/region?
Indykpol to silna marka angażująca się w ogólnopolskie i lokalne przedsięwzięcia – zarówno propagujące aktywny tryb życia i wiedzę o zdrowym odżywianiu, jak i te związane z szeroko pojętą kulturą. Już od kilku lat Indykpol wspiera jako sponsor strategiczny drużynę siatkarską Indykpol AZS Olsztyn, rywalizującą w PlusLidze, wspierał też walczącą o udział w Olimpiadzie w Rio olsztyniankę Magdalenę Mielnik – Mistrzynię Polski w triathlonie olimpijskim U23, Mistrzynię Europy w Aquathlonie, wielokrotną medalistkę mistrzostw Polski w triathlonie oraz kpt. Tomasza Cichockiego, który podjął się samotnego opłynięcia świata bez zawijania do portu jachtem INDYKPOL. Od ponad 10 lat Indykpol finansuje zakup książek dla Filii Nr 9 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie. W grudniu 2015 r. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznał Prezesowi Piotrowi Kulikowskiemu dyplom za aktywne wspieranie czytelnictwa dzieci i młodzieży. Wśród wspieranych przez Indykpol przedsięwzięć kulturalnych znalazł się w tym roku Międzynarodowy Festiwal Teatralny NOWA EUROPA – Demoludy, pod hasłem „Kulturalnie i ze smakiem”.
Dziękujemy za rozmowę.