Po sukcesie zeszłorocznych targów NOWE TRENDY, na których prezentowali się producenci żywności świeżej oraz BIO, E.Leclerc zdecydował się na zorganizowanie kolejnej edycji wydarzenia dla swoich partnerów handlowych, kupców sieci oraz prezesów, dyrektorów i szefów departamentów.
Na miejsce wydarzenia wybrano Centrum Targowo–Konferencyjne EXPO XXI w Warszawie. Tna targi przeznaczono dwa dni – 15 oraz 22 września 2016. Targi rozpoczęły się od przemówienia Krzysztofa Gajewskiego, dyrektora hipermarketu E.Leclerc Bielany oraz prezentacji przygotowanej przez Nielsen Poland, dotyczącej perspektyw branży FMCG oraz szans rozwojowych sklepów wielkopłaszczyznowych w Polsce. Sieć E.Leclerc działa w Polsce już od 21 lat, i nawiązując partnerstwa biznesowe z podmiotami w całym kraju (już wkrótce otwarcie supermarketu w Mielcu oraz złączenie się pod szyldem E.Leclerc z jedną z tarnowskich sieci). W tegorocznych Targach Napojów oraz Produktów Spożywczych E.Leclerc udział wzięło aż 73 dostawców z branż: napojów (bezalkoholowych i alkoholowych) oraz słodkiej i słonej żywności. Wśród uczestników nie zabrakło też reprezentantów lokalnych biznesów spożywczych pracujących z siecią sklepów lub pragnących taką współpracę nawiązać.
Obecnie w sklepach E.Leclerc trwa kolejna edycja ogólnopolskiej akcji „Nasze regiony mają talent”, w ramach której do regularnej oferty dołączają towary od lokalnych dostawców wielu branż, często produkowane według tradycyjnych receptur i przez rodzinne firmy z długą tradycją. Na 22 września zaplanowana jest druga cześć Targów E.Leclerc, podczas której swoją ofertę zaprezentuje ponad 80 wystawców, w tym producenci żywności świeżej oraz wyposażenia sklepowego.