E.Leclerc ze wzrostem obrotów w 2017 r.

Aktualności

E.Leclerc ze wzrostem obrotów w 2017 r.

23 stycznia 2018

Grupa super- i hipermarketów E.Leclerc Polska osiągnęła w 2017 r. obroty na poziomie 2,8 mld zł. To najlepszy wynik marki w ciągu ostatnich lat i potwierdzenie słuszności wybranego kierunku rozwoju.

– Jesteśmy usatysfakcjonowani poziomem obrotów za 2017 rok. Cieszymy się tym szczególnie w kontekście ostatniego okresu trzyletniej deflacji na rynku spożywczym, która w 2016 nie pokrywała się w naszym przypadku ze wzrostem ilości produktów. Wyniki pokazują nie tylko  umocnienie E.Leclerc Polska, ale także dowodzą, że wybrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny – powiedział Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

W 2017 r. zostało otwartych 5 nowych sklepów E.Leclerc: w Tarnowie, Nowym Targu, Zakopanem,  Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Dwie ostatnie placówki należą do nowego formatu marki –  E.Leclerc Express. Połączenie prowadzenia sprzedaży w super- i hipermarketach i mniejszych formatach stanowi odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Inwestycja ta stała się możliwa dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań logistycznych.  Obecnie pod szyldem marki funkcjonuje 49 sklepów w 44 miejscowościach, na terenie 15 województw.

Ważną inicjatywą E.Leclerc w ubiegłym roku było złożenie oferty do Sądu Gospodarczego w Krakowie dotyczącej aktywów Almy. Działanie to wpisuje się w kierunek rozwoju marki obrany na najbliższe lata. W roku 2017 marka wprowadziła także duże projekty strukturalne, szczególnie w zakresie IT i logistyki. Poprawiły one efektywność operacyjną punktów sprzedaży. Planowana jest także dalsza rozbudowa sieci stacji paliw przy sklepach.