E.Leclerc podsumował wyniki finansowe za 2019 r. Po raz pierwszy w dwudziestopięcioletniej historii funkcjonowania w Polsce grupa przekroczyła granicę 3 mld zł obrotów. Sprzedaż jej sklepów na poziomie 3,1 mld zł oznacza wzrost o 6,5% rok do roku.
Wyniki za 2019 r. potwierdziły , że model biznesowy E.Leclerc w dalszym ciągu jest efektywny w kontekście wzrastającej konkurencji, dodatkowo zaostrzonej poprzez stopniowo rozszerzane ograniczenie handlu w niedzielę.
– Od 25 lat funkcjonowania na polskim rynku konsekwentnie budujemy naszą strukturę opartą na współpracy silnie zakorzenionych lokalnie niezależnych przedsiębiorców. W tym czasie obserwowaliśmy głębokie przeobrażenia w branży handlowej. Osiągnięcia E.Leclerc nie tylko w ubiegłym roku, ale w całym tym okresie udowadniają, że nasza filozofia działania zdaje egzamin kontekście ciągle zmieniających się okoliczności – powiedział Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.
W 2019 r. supermarkety i hipermarkety E.Leclerc dążyły do poprawy komfortu podczas wizyty w sklepie oraz usprawnienia procesów zakupowych m.in. poprzez modernizacje. Kolejne placówki systematycznie wprowadzały kasy samoobsługowe oraz odnawiały poszczególne działy. W ubiegłym roku otwarto kolejny sklep E.Leclerc na Podkarpaciu – hipermarket kompaktowy w Jarosławiu. Część placówek rozpoczęło również inwestycje dotyczące rozbudowy swoich obiektów. W tym okresie w uruchomiono także 4 stacje benzynowe oraz 2 sklepy internetowe pod szyldem marki.
W ramach jubileuszu E.Leclerc zaplanował szereg działań marketingowych dla swoich klientów. Od lutego do końca roku potrwa kampania Jubinalia, składająca się z 15 akcji promocyjnych. W każdej z nich 25 produktów zostanie objętych specjalną obniżką pod hasłem „jubicena”. W maju kampania zostanie dodatkowo wzmocniona loterią urodzinową „Jubiterią”. W pierwszej połowie roku E.Leclerc planuje natomiast wprowadzenie aplikacji mobilnej dla swoich klientów, która będzie powiązana z długofalowym programem lojalnościowym.
E.Leclerc jest jedną z najdłużej funkcjonujących na polskim rynku sieci sklepów wielkopowierzchniowych. W 1995 roku otwarto pierwszą placówkę pod szyldem marki – supermarket na warszawskim Ursynowie (obecnie hipermarket). Grupę tworzą niezależni przedsiębiorcy, posiadający swobodę w zakresie kreowania polityki asortymentowej i zarządzania własnym biznesem. Obecnie w ramach E.Leclerc w Polsce funkcjonuje 46 sklepów, które zatrudniają ponad 5000 pracowników.