Jakość żywienia oraz ochrona środowiska i bioróżnorodności – to kluczowe tematy, które podejmuje E.Leclerc w swojej „Księdze zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju”. Plany grupy obejmują m.in. promowanie ekologicznych produktów oraz wdrożenie polityki dotyczącej dodatków stosowanych w żywności.
Działania grupy, wpisujące się w globalny kierunek zrównoważonego rozwoju, mają na celu poprawę jakości dostarczanych klientom produktów, przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego. Zobowiązania nawiązują do trendów konsumenckich związanych ze zdrowym stylem życia i ekologią. Jak wynika z danych agencji badawczej Nielsen z czerwca 2019 r. już blisko 40% Polaków zwraca uwagę na to, czy produkt, który kupują jest ekologiczny.
– Uważamy, że rolą odpowiedzialnego producenta i dystrybutora żywności jest oferowanie swoim klientom szerokiej gamy produktów. Zależy nam, by minimalizować wpływ produkcji żywności na środowisko. Chcemy wspierać dobre praktyki w tym zakresie i oferować naszym klientom coraz większy wybór – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.
W ramach dbałości o zróżnicowaną dietę klientów, E.Leclerc poszerza m.in. gamy produktów ekologicznych, bezglutenowych, pochodzenia roślinnego, orzechów, kasz i ryżu. Na koniec 2019 r. będzie ich więcej o 61% w stosunku do 2017 r. Stale powiększa się także marka ekologicznych środków chemicznych, która w przyszłym roku osiągnie 30 pozycji (6 w 2018 r.). Celem E.Leclerc jest również dążenie do zacieśnienia współpracy z polskimi producentami.
W ramach zobowiązań E.Leclerc przedstawił politykę dotyczącą dodatków stosowanych w żywności. W przyszłym roku grupa zakończy proces usuwania ze składów produktów marki własnej barwników, które przy nadmiernym spożyciu mogą negatywnie wpływać na zdrowie. Równolegle realizowany jest projekt ograniczenia użycia oleju palmowego. Specjalne oznaczenie uzyskają także produkty z celulozy marki własnej E.Leclerc. Do końca 2019 roku wycofane z asortymentu marek własnych zostaną natomiast jaja pochodzące z chowu klatkowego. Grupa potwierdziła także wycofanie ze swojej oferty artykułów plastikowych (m.in. sztućce, talerze) marki własnej. E.Leclerc będzie również dążył do zmniejszania masy opakowań.
Uzupełnieniem zobowiązań jest program pilotażowy realizowany w dwóch sklepach E.Leclerc związany z ograniczeniem zużycia opakowań. W ramach projektu promującego postawę zero waste w placówkach w Radomiu i Łodzi klienci mogą pakować produkty sprzedawane na wagę do własnych pojemników.
Nowe założenia zaprezentowano podczas organizowanych przez E.Leclerc V Targów Produktów Spożywczych. Grono dostawców, którzy biorą udział w tej imprezie stale się powiększa i w 2019 r. liczyło 240 firm z całej Polski.