E.Leclerc pomaga głodnym dzieciom

Aktualności

E.Leclerc pomaga głodnym dzieciom

05 listopada 2014

Po raz kolejny, w ramach programu „Pajacyk” i dzięki współpracy Polskiej Akcji Humanitarnej i E.Leclerc Polska, dożywione zostaną potrzebujące dzieci. Ze środków pochodzących z darowizny spółki, PAH sfinansuje prawie 33 tys. posiłków dla 350 niedożywionych dzieci w 21 placówkach szkolnych w Polsce.

E. Leclerc Polska jako firma odpowiedzialna społecznie, nie po raz pierwszy angażuje się w pomoc potrzebującym. W poprzednich latach spółka brała udział m.in. w programie społecznym UNICEF „Reszta w Twoich rękach”, sprzedaży „Dobrych Dukatów” w ramach akcji „Następny posiłek czeka na wydanie”, a także ponownie wsparła działania Polskiej Akcji Humanitarnej w ogólnopolskim programie dożywiania „Pajacyk”.

W ubiegłorocznej edycji akcji „Pajacyk”, która od kilkunastu lat pomaga w dożywianiu dzieci, we wszystkich sklepach E. Leclerc w Polsce pojawiły się wyprodukowane przez Mennicę Polską „Dukaty Dobroci”. Przez ponad trzy miesiące, od połowy września do końca grudnia 2013 r., każdy klient hipermarketu mógł w kasach zakupić specjalną monetę o wartości 5 złotych i za niewielką kwotę wesprzeć głodne dzieci. Dochody z zeszłorocznej akcji „Następny posiłek czeka na wydanie” zasiliły konto Polskiej Akcji Humanitarnej, a stamtąd trafiły w postaci posiłków do najmłodszych. W akcję zaangażowało się 13 partnerów handlowych, jednak to właśnie w sklepach E. Leclerc klienci kupili najwięcej monet, a tym samym przekazali największą kwotę na pomoc dzieciom.

Dochód ze sprzedaży „Dukatów Dobroci” został przekazany na program dożywiania dzieci w roku szkolnym 2014/2015. Środki mają pokryć posiłki w pierwszym semestrze tego roku szkolnego w 21 placówkach szkolno-wychowawczych. Szacunkowa liczba sfinansowanych posiłków ma wynieść 32 712, a z tej formy pomocy ma skorzystać 348 potrzebujących dzieci.

– Jesteśmy dumni, że w zeszłym roku to właśnie nasi klienci, otworzyli swoje serca i portfele najszerzej, i najefektywniej w Polsce zangażowali się w akcję zakupów Dobrych Dukatów. Postanowiliśmy nie zwalniać tempa, działać dalej i wesprzeć Polską Akcją Humanitarną – mówi Jean-Philippe Magre, Prezes E.Leclerc Polska.