Działa już 30 punktów szczepień w centrach handlowych w całej Polsce

Aktualności

Działa już 30 punktów szczepień w centrach handlowych w całej Polsce

W czerwcu br. Polska Rada Centrów Handlowych zaapelowała do właścicieli i zarządców centrów handlowych o organizowanie punktów szczepień na terenie galerii oraz włączenie się w rządową akcję promocji szczepień #Ostatniaprosta, aby wspólnie działać na rzecz ograniczenia rozprzestrzenienia się pandemii COVID-19.

Zgodnie z informacjami przekazywanymi przez właścicieli i zarządców centrów handlowych, w Polsce w lipcu działało 30 punktów szczepień w lokalach, w aptekach czy przychodniach mieszczących się na terenie galerii handlowych. W akcję promowania szczepień włączyło się już 100 obiektów, które zadeklarowały nieodpłatne udostępnienie swoich nośników reklamowych. Miesięczna odwiedzalność tych centrów wynosi niemal 27 mln osób.

Centra handlowe są nie tylko miejscami spotkań, prowadzą również wiele przedsięwzięć istotnych dla lokalnych społeczności. Włączenie się do akcji promocji szczepień jest naturalną kontynuacją ich wcześniejszych działań. W kryzysowej sytuacji, centra nie pozostały obojętne na tak ważny dzisiaj temat, jak promowanie szczepień przeciw COVID-19. Należy podkreślić, że po otwarciu galerii w maju i odmrożeniu kolejnych branż, systematycznie rośnie liczba odwiedzających, więc akcje prowadzone w centrach są zauważane przez coraz więcej osób w całej Polsce. Mimo, że wszystkie minione lockdowny były olbrzymim obciążeniem dla całego sektora handlowego, a branża została dotknięta poważnymi stratami, szeroko zaangażowała się w działania wynikające z odpowiedzialności społecznej.

– Niezmiernie cieszy nas duża aktywność centrów oraz szeroka odpowiedź właścicieli i zarządców na nasz apel przyłączenia się do promocji szczepień, które są obecnie jedyną znaną i możliwą formą zapobiegania rozwojowi pandemii oraz kolejnym lockdownom. Gotowość udostępnienia swojej przestrzeni, organizowania punktów szczepień oraz przekazywania wiedzy poprzez nośniki reklamowe to wyraz odpowiedzialności społecznej wynajmujących. Pokazuje dojrzałość w rozumieniu roli centrów handlowych jako miejsc istotnych społecznie. Dzisiaj priorytetem dla branży jest silne włączenie się w te aktywności, aby polskie społeczeństwo jak najszybciej uzyskało odporność zbiorową. To szczepienia powinny być lekarstwem na pandemię, a nie niszczące gospodarkę lockdowny – powiedział Jan Dębski, Prezes PRCH.

Z informacji pozyskiwanych od osób zarządzających obiektami handlowymi wynika, że klienci szczepią się często przy okazji zakupów oraz np. po wizycie w biurze podróży znajdującym się w galerii. Dotyczy to zwłaszcza możliwości zaszczepienia się jednodawkową szczepionką Johnson&Johnson, którą można przyjąć w wybranych punktach bez uprzedniej rejestracji.