W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w sierpniu 2019 r. według analiz PZPM przybyło 6110 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów z imponującym wzrostem +17,3% rok do roku. Rynek samochodów dostawczych w ostatnich miesiącach jest zmienny – po czerwcowym spadku i stabilnym lipcu w sierpniu odnotowano dwucyfrowy wzrost związany przede wszystkim z wejściem w życie od 1 września br. nowego pomiaru emisji CO2 i zużycia paliwa – WLTP dla tej kategorii pojazdów. Od początku roku zarejestrowano natomiast 46 904 nowe samochody dostawcze, co przekłada się na wzrost o 8,3% w skali roku.
W sierpniu 2019 r. w rankingu samochodów dostawczych leaderem był Fiat. Nabywcy zarejestrowali 1020 szt. samochodów tej marki tj. o 43,5% więcej w skali roku i wobec 988 szt. miesiąc wcześniej (+3,2% miesiąc do miesiąca). Udział Fiata w rynku wyniósł 16,7%. Drugi w ostatnim miesiącu był Volkswagen (775 szt.; +10,9%) , który o 3 szt. wyprzedził Renault (772 szt. -18,7%). Za nim na czwartej pozycji uplasował się Ford (588 szt. +29%); Pierwszą piątkę zamknął Peugeot (566 szt.; +15,3%) a za nim dwie marki , które zarejestrowały po 440 szt. każda :Iveco(-0,7%) i Opel (+41,5%).
W ogólnym rankingu modeli, w sierpniu br. na pierwszym miejscu niezagrożony – Renault Master (556 szt.), drugi Fiat Ducato (479 szt.), a za nim Iveco Daily (440 szt.). Na czwartym miejscu bez zmiany w odniesieniu do poprzedniego miesiąca jest Peugeot Boxer 354 szt., a za nim Fiat Doblo 329 szt., po awansie o 8 pozycji przed rokiem i o jedną sprzed miesiąca. Drugą piątkę otworzył Volkswagen Transporter (314 szt.).
Źródło: PZPM
Foto: Pixabay