Dylematy producentów związane z nazewnictwem produktów

Aktualności

Dylematy producentów związane z nazewnictwem produktów

Czy „mleko kokosowe” nadal sprzedamy jako mleko, a „masło orzechowe” pozostanie masłem? Czy każdy produkt spożywczy będzie można oznaczyć jako „polski” lub „tradycyjny”? Czy lody „szampańskie” muszą mieć smak szampana? To tylko niektóre z pytań, na które znajdą odpowiedź uczestnicy targów Polagra Food.

Nazwa produktu to jeden z czynników decydujących o jego sukcesie marketingowym. Ma sprawić, że konsument go zakupi, zapamięta i będzie się utożsamiał z marką. Przede wszystkim jednak nie może wprowadzać klientów w błąd.

Podczas ubiegłorocznej edycji Polagra Food w szerokim gronie prowadzona była dyskusja na temat tego czy są jednak jakieś ograniczenia w stosowaniu takich oznaczeń „polskie”, „rodzime”, „domowe”, „tradycyjne”. Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowanie uczestników targów. W tym roku, podczas targów, ponownie podjęty zostanie temat prawidłowego znakowania żywności, ale już w nieco szerszym aspekcie. Na szkoleniu, które poprowadzą ekspertki z kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr – Anna Wilińska-Zelek oraz Magdalena Zielińska, przybliżone zostaną obowiązujące zasady oznakowania żywności. Prelegentki podzielą się swoim doświadczeniem zdobytym w ramach doradztwa dla podmiotów z branży spożywczej. Szkolenie będzie oparte o najnowsze orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, sądów krajowych oraz decyzje organów kontrolnych (w tym GIS i UOKiK). Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jakie informacje powinny zawierać opakowania produktów, a także kto odpowiada za prawidłowe opakowanie i oznakowanie żywności.

Na spotkaniu poruszony zostanie również temat dopuszczalności stosowania na opakowaniach żywności popularnych w branży oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych takich jak np. „Nie zawiera …”. Prelegentki, wspólnie z uczestnikami, będą dyskutować jak sprostać wymogom w tym zakresie, biorąc pod uwagę fakt, że sposób formułowania etykiety produktu ma niebagatelny wpływ na podejmowane przez konsumentów decyzje. Opowiedzą o „dobrych praktykach” w branży i wskażą również i te, które były kwestionowane przez organy kontroli.