Według badań przeprowadzonych przez instytut GfK, w ubiegłym roku siła nabywcza w handlu detalicznym osiągnęła pułap 89 mld euro. 43% z tego stanowiły zakupy artykułów spożywczych. Największą siłą nabywczą dysponują duże miasta. 2/3 potencjału nabywczego w handlu detalicznym w Polsce to wydatki na podstawowe kategorie produktowe – żywność, artykuły związane z pielęgnacja urody i zdrowia, odzież. Siła nabywcza jest zróżnicowana regionalnie .W Polsce siła nabywcza w handlu detalicznym wyniosła 2 326 euro na osobę. W badaniu siła nabywcza rozpatrywana była w oparciu o trzy kategorie produktów: żywność, odzież, artykuły związane ze zdrowiem i urodą. Pozostałe grupy produktowe stanowią 1/3 siły nabywczej. Dane o sile nabywczej dotyczą administracyjnych obszarów Polski – powiatów, gminy, na kodach pocztowych skończywszy.
Źródło: GfK