Mimo wielu trudności na rynku powiało optymizmem. Ostatnie dane z raportu Dun & Bradstreet Global Business Optimism Insights pokazują, że o 22% wzrósł poziom optymizmu firm handlowych na światowych rynkach. A jak jest w Polsce?
W Polsce poziom optymizmu wzrósł o 27%. Głównie za sprawą wzrostu wolumenu zamówień i ilości dokonanych transakcji sprzedaży.
Większe wzrosty poziomu optymizmu zanotowano tylko w Stanach Zjednoczonych i większości krajów azjatyckich. Spadek poniżej zera optymizmu w III kwartale br. zanotowano w Szwecji, RPA, Argentynie i największy na Węgrzech.
O raporcie Dun & Bradstreet Global Business Optimism Insights Report:
Raport Dun & Bradstreet Global Business Optimism Insights powstał w wyniku badania ankietowego przeprowadzonego wśród 10 000 firm w 32 krajach. Uwzględnia pięć wskaźników: Indeks Global Business Optimism Index, The Global Business Supply Chain Continuity Index, The Global Business Financial Confidence Index, The Global Business Investment Confidence Index i The Global Business ESG Index. Odczyt indeksu powyżej 100 oznacza poprawę optymizmu w stosunku do roku bazowego (III kw. 2023 r. do II kw. 2024 r.), natomiast odczyt indeksu poniżej 100 oznacza pogorszenie optymizmu.
O Dun and Bradstreet:
Dun & Bradstreet, wiodący i globalny dostawca danych i analiz pozwalających na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych, co umożliwia firmom na całym świecie poprawę wyników. Wgląd w Data Cloud Dun & Bradstreet aktywizuje i dynamizuje rozwiązania, które pozwalają klientom na wzrost przychodów, obniżenie kosztów, ograniczenie ryzyka i rozszerzenie ich działalności. Od 1841 r. niezależnie od ich wielkości, firmy na całym świecie współpracują z Dun & Bradstreet, minimalizując ryzyko prowadzenia biznesu i odkrywając nowe możliwości rynkowe.
źródło: Dun & Bradstreet, Global Business Optimism Insights, dane za III kwartał 2024 roku
oprac.: red.