Jak dowiadujemy się z najnowszego raportu firmy badawczej Dun & Bradstreet w br. rynek wyrobów czekoladowych urośnie nawet 5%. Branża swoją silną pozycję zawdzięcza m.in. ekspertowi.
„W ubiegłym roku statystyczny Polak zjadł średnio od 5,5 kg do nawet 6 kg czekoladowych słodyczy. Głównie pralin, batonów i samej czekolady. Wartość polskiego rynku słodyczy czekoladowych szacuje się na blisko 8,5 mld złotych, czyli o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego” – czytamy w komunikacie.
Wzrost eksportu
Dane amerykańskiej firmy badawczej za 2022 r. wskazują na 11% wzrost eksportu wyrobów cukierniczych w porównaniu do 2021 r., sięgając ponad 110 tys. ton. „Natomiast w ujęciu wartościowym zagraniczna sprzedaż produkowanych w Polsce produktów zwiększyła się o 1/5 w skali roku, sięgając wartości 426 mln Euro” – napisano.
Głównymi kierunkami eksportu są takie kraje jak: Niemcy, Węgry, Czechy, Rumunia, Holandia. Jeśli zaś chodzi o kraje poza UE, tj. Wielka Brytania, Arabia Saudyjska oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie.
źródło: Dun&Bradstreet