Sieć sklepów Biedronka i duet znanych projektantów Paprocki&Brzozowski połączyli siły, aby stworzyć produkt, który ma na celu wsparcie szczytnego celu, jakim jest idea dawstwa szpiku.
Podjęcie współpracy sieci sklepów Biedronka z projektantami Marcinem Paprockim i Mariuszem Brzozowskim ma na celu wsparcie działalności Fundacji DKMS.* Biedronka, oprócz przekazania Fundacji 100 tys. zł na rejestrację i badanie potencjalnych dawców, we współpracy z projektantami, przygotowała cztery oryginalne koce w romantyczne wzory. Projektanci czuwali zarówno nad wyborem wzorów, jak i produkcją koców.
– Zaangażowanie się w inicjatywy wspierające działania na rzecz promocji zdrowia i pomocy potrzebującym oraz budujące świadomość społeczeństwa w tych zakresach na stałe wpisało się w politykę naszej firmy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A. – Walentynkowe koce posiadają etykietę, na której znajduje się informacja odwołująca do strony internetowej DKMS, za pomocą której nasi klienci mogą dowiedzieć się, jak wygląda proces rejestracji. W ten sposób staramy się przybliżyć ideę poszukiwania genetycznych bliźniaków, czyli wskazujemy, jak praktycznie dołączyć do grona osób niosących pomoc chorym na raka krwi. Prezent ten niesie ideę realnej pomocy i nadaje Walentynkom głębszy sens – dodaje Anetta Jaworska-Rutkowska.
Każdy może pomóc, rejestrując się w bazie dawców szpiku kostnego i komórek macierzystych, prowadzonej przez Fundację DKMS, na rzecz której powstała ta wspólna inicjatywa sieci Biedronka i przedstawicieli środowiska designu.
– Chcemy, żeby jak najwięcej ludzi dowiedziało się, że z rakiem krwi można walczyć. Dlatego z entuzjazmem zostaliśmy partnerem w projekcie – mówi Ewa Magnucka-Bowkiewicz, V-ce Prezes Fundacji DKMS Polska – W samym 2013 roku w naszej bazie zarejestrowało się ponad 150 tysięcy potencjalnych dawców szpiku. To jednak wciąż za mało, aby swojego bliźniaka genetycznego znalazł każdy, kto go potrzebuje. Wierzymy, że dzięki naszej współpracy do grona dawców dołączą kolejne osoby i podarują nowe szanse na życie.
*Koszt rejestracji w bazie i badania jednej osoby wynosi 250 zł. Rejestracja w bazie jest bezpłatna. Od początku rozpoczęcia działalności Fundacji DKMS w Polsce koszty pokrywane są z darowizn od osób indywidualnych oraz finansowego wsparcia firm.