UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie dotyczące rynku kosmetycznego. Dotyczy ono przejęcia przez Sarantis części mienia dwóch spółek: PZ Cussons (International) oraz PZ Cussons Polska. W tej sprawie konieczne jest przeprowadzenie badania rynku.
Uczestnicy koncentracji zajmują się produkcją i dystrybucją produktów higieny osobistej. Grupa Sarantis sprzedaje produkty należące do 80 marek i są to m.in. STR8, Kolastyna, Jan Niezbędny. W Polsce grupa ta sprzedaje przede wszystkim mydła w kostce, żele pod prysznic, dezodoranty, perfumy, a także detergenty oraz produkty dla gospodarstwa domowego. Nabywana przez Sarantis część mienia należy do dwóch spółek: PZ Cussons (International) oraz PZ Cussons Polska, które prowadzą podobną działalność, dodatkowo oferują urządzenia elektryczne i artykuły spożywcze. W Polsce znane są głównie pod markami Luksja, Carex oraz Morning Fresh. Sarantis planuje nabycie od obu spółek części mienia, związanego z marketingiem i sprzedażą produktów Luksja.
W tej sprawie konieczne jest przeprowadzenie badania polskiego rynku sprzedaży mydła w kostce i weryfikacja danych przedstawionych przez Sarantis we wniosku o zgodę na transakcję. Badanie obejmie, w szczególności, konkurentów i kontrahentów uczestników koncentracji na tym rynku.
Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia. Na tym etapie spółka może również wycofać wniosek. Zgodnie z prawem antymonopolowym, UOKiK w takiej sytuacji obligatoryjnie umorzy prowadzone postępowanie, a zgłoszona koncentracja nie dojdzie do skutku.