W Polsce wzrasta świadomość na temat niemarnowania żywności. Coraz więcej mówi się o idei zero waste i podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych, jednak działania edukacyjne w tym zakresie wciąż są potrzebne. Dlatego właśnie Intermarché organizuje drugą edycję kampanii.
Celem akcji zwiększanie świadomości Polaków odnośnie problemu marnowania żywności i jego zapobieganiu. Akcja będzie trwała od 11 do 24 października br. i skierowana będzie nie tylko do klientów sieci, ale również właścicieli i pracowników sklepów Intermarché oraz centrali Grupy Muszkieterów
Z badań przeprowadzonych przez CBOS w 2020 r. wynika, że 81 proc. Polaków jest świadomych wpływu ich sposobu życia na stan środowiska naturalnego. Jednak wiele osób, pomimo dobrych chęci, nadal nie posiada wiedzy niezbędnej do podejmowania dobrych dla środowiska decyzji. Aby to zmienić, Intermarché podjęło się edukowania swoich klientów i pracowników w zakresie niemarnowania produktów spożywczych. Kampania „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” będzie prowadzona wielokanałowo, co pozwoli dotrzeć do większej grupy odbiorców.
– Marnowanie żywności to problem, który jesteśmy w stanie rozwiązać jedynie wspólnymi siłami. By było to możliwe potrzebujemy podstaw w postaci wiedzy w tym temacie. Wielu z nas nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, jak odpowiednio przechowywać żywność lub jak robić zakupy, aby nie kupować zbędnych produktów. Z tego względu bardzo ważna jest edukacja w tym zakresie. W Intermarché mamy nadzieję, że wprowadzając szeroko zakrojone działania w ramach kampanii „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” zmienimy podejście Polaków do jedzenia, jak również zmniejszymy ilość marnowanych produktów w naszych sklepach poprzez uświadamianie naszych pracowników – mówi Tomasz Waligórski stojący na czele Intermarché.
Jednym z elementów działań promujących podejście zero waste jest zakładka na stronie internetowej Intermarché zatytułowana „Szanuj żywność”. Klienci sieci znajdą tam praktyczne porady służące zmniejszeniu ilości marnowanej żywności. Dowiedzą się m.in. jak planować zakupy, w jaki sposób wykorzystać niezjedzone produkty spożywcze czy jak prawidłowo przechowywać jedzenie w lodówce. Dodatkowe informacje będą dostępne również w mediach społecznościowych marki. Na Facebooku i Instagramie pojawią się nie tylko wskazówki służące zmniejszeniu ilości produkowanych przez nas odpadów, ale również przepisy, które ułatwią nam to zadanie i pozwolą wykorzystać produkty, dla których nie znaleźliśmy zastosowania.
Innymi działaniami prowadzonymi w ramach kampanii będą akcje edukacyjne organizowane w sklepach sieci we współpracy z organizacjami pozarządowymi, którym placówki Intermarché nieodpłatnie przekazują żywność. We wszystkich supermarketach pojawią się również plakaty z hasłem kampanii. Partnerami akcji są m.in. Bank Żywności, Caritas, Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta, Markot, Monar, Polski Czerwony Krzyż oraz lokalne organizacje znajdujące się w miejscowościach, w których zlokalizowane są sklepy Intermarché.
źródło: informacja prasowa