Drogerie Natura, jedna z największych polskich sieci drogeryjnych, w 2017 roku obchodzą dwudziestolecie istnienia na polskim rynku. Obecnie sieć prowadzi blisko 300 drogerii stacjonarnych w całym kraju, zarówno w dużych miastach i centrach handlowych, jak i w mniejszych miejscowościach, a także drogerię internetową.
Natura została założona w 1997 roku przez spółkę Polbita, będącą wtedy największym dystrybutorem chemii domowej, kosmetyków i artykułów przemysłowych w Polsce. Pierwsza drogeria otwarta została przy ul. Krasnobrodzkiej w Warszawie i z powodzeniem funkcjonuje w tej lokalizacji do dziś. W ciągu 20 lat działalności Natura intensywnie się rozwinęła i stała się jedną z największych sieci handlowych w kraju. Obecnie pod jej szyldem działają 283 placówki w całej Polsce, w tym 257 prowadzonych samodzielnie oraz 26 w modelu agencyjnym. W ramach współpracy z zewnętrznymi agentami, Natura oferuje szeroki pakiet wsparcia marketingowego i szkoleniowego, stałe zatowarowanie oraz pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji. „Do współpracy zapraszamy zarówno osoby prowadzące już własną drogerię czy aptekę, jak i te, które chciałyby dopiero rozpocząć działalnośc w branży. Widzimy duży potencjał w modelu agencyjnym, który niesie ze sobą więcej korzyści dla partnerów niż twarda franczyza” – mówi Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes ds. finansowych w Natura sp. z o.o.
Sieć stale rozwija się o kolejne lokalizacje, w 2017 r. otworzyła już cztery nowe punkty. Część nowych placówek powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie z siecią aptek DOZ „Dbam o Zdrowie”. Współdziałanie apteki i drogerii wpisuje się w rozwój światowego trendu health&beauty, dzięki któremu w jednym miejscu konsument ma dostęp do komplementarnego asortymentu i jest w stanie zaspokoić kilka potrzeb na raz. Sieć pracuje także nad zupełnie nowym konceptem małych lokali o charakterze butikowym, który będzie mocno odróżniał się od konkurencji pod względem wyglądu i ekspozycji produktów.
Na początku br. Natura rozpoczęła kompleksowy projekt Smart Remodelingów, który ma na celu modernizację drogerii pod kątem dopasowania ich do nowej identyfikacji wizualnej, renowację wnętrz i wprowadzenie nawigacji po kategoriach produktowych. W ciągu pierwszego półrocza br. zmodernizowanych zostało już 60 drogerii. Natura ma w planach przeprowadzenie modernizacji całej sieci.
Kierunek rozwoju sieci nadaje stała obserwacja trendów w branży kosmetycznej i stałe odpowiadanie na potrzeby konsumentów. Natura ma ambicje bycia liderem w sektorze kosmetyków naturalnych i podejmuje szereg działań w celu zwiększenia asortymentu tego typu produktów oraz uświadamiania konsumentów w zakresie korzyści płynących z życia „bliżej natury”. „Rynek kosmetyków naturalnych jest trudny, głównie ze względu na to, że tego typu produkty mają krótkie daty ważności i są dość drogie. Mimo to chcemy mocno rozbudować portfolio produktów, kojarzących się ze zdrowiem i będących spójnymi z naszą wizją pielęgnacji oraz higieny, zarówno w zakresie znanych już brandów, jak i marek własnych. ” – mówi Monika Nowakowska, wiceprezes ds. Commercial w Natura Sp. z o.o.
Oprócz drogerii stacjonarnych sieć prowadzi drogerię internetową pod adresem www.drogerienatura.pl, w której odnotowuje trzykrotny wzrost sprzedaży rok do roku. E-drogeria cieszy się dużym zainteresowaniem szczególnie ludzi młodych, ceniących sobie możliwość dokonania zakupów w szybkim czasie i z dowolnego urządzenia mobilnego. 7 lipca 2016 roku uruchomiony został także program lojalnościowy Klub Natura, do którego przystąpiło już ponad 700 000 członków. Klubowicze mogą korzystać z licznych benefitów, takich jak m.in.: niższe ceny z kartą, dedykowane oferty specjalne, porady profesjonalistów, czy pierwszeństwo w otrzymywaniu informacji o bieżących nowościach i akcjach specjalnych.
Natura rozpocznie oficjalne obchody 20-lecia działalności na polskim rynku
3 sierpnia 2017 r. Sieć przygotowała dla klientów liczne urodzinowe oferty, m.in.: loterię z pulą 10 tys. nagród losowanych co tydzień i co miesiąc, w tym nagrodą główną – przyjaznym dla środowiska samochodem hybrydowym Toyota Yaris, a także Roadshow po 9 nadbałtyckich miejscowościach ze specjalnym Natura Beauty Bus-em, atrakcyjne promocje, rabaty na zakupy oraz konkursy w drogeriach stacjonarnych i w mediach społecznościowych.