Douglas zamierza zamknąć jednocześnie 500 sklepów stacjonarnych w całej Europie – taka informacja pojawiła się w niemieckich mediach. Redukcje mają dotyczyć głównie południowej Europy, szczególnie Włoch i Hiszpanii, gdzie perfumerie Douglas są najczęściej małymi sklepami.
Informacja pojawiła się przede wszystkim w niemieckich mediach – tylko w Niemczech miałoby zakończyć działalność od 50 do 90 perfumerii. Wirtualne Media podają, że obecnie trwa przegląd oddziałów, a firma zamierza koncentrować się bardziej na sprzedaży w kanale internetowym. Skonsolidowana sprzedaż Douglas za pierwsze dziewięć miesięcy roku finansowego 2019/2020 spadła o 7,5 proc. Spadek dotyczył sprzedaży w sklepach stacjonarnych, zaś sprzedaż w sieci wzrosła o 39,6 proc. Sieć funkcjonuje przede wszystkich w galeriach handlowych i jest obecna w 26 krajach, prowadząc łącznie 2,4 tys. sklepów.
Źródło: Wirtualne Media, Bild, Manager Magazine
Oprac.: OT