Komisja Europejska potwierdziła dziś przeznaczenie dodatkowych 30 mln euro na promocję produktów rolnych w UE, jako odpowiedź na wprowadzone przez Rosję embargo na żywność z UE. Pieniądze te mają pomóc w znalezieniu nowych rynków zbytu producentom.
Środki te, jak poinformowała Komisja, będą mogły być wykorzystane w ramach programów promocyjnych Wspólnej Polityki Rolnej, które zaczynają się w 2015 r. KE podkreśliła, że wnioski dotyczące tego programu należy składać do końca września. – Programy promocyjne są jednym z instrumentów Wspólnej Polityki Rolnej, które mogą być wykorzystywane w średniej perspektywie, aby przezwyciężyć trudności rynkowe, mogące się pojawić w kilku sektorach w związku z rosyjskim embargiem – podkreśla unijny komisarz ds. rolnictwa Dacian Ciolos. Pieniądze te mają pomóc rolnikom i producentom w znalezieniu nowych rynków zbytu wewnątrz, a także poza Unią. W związku z tym, iż programy są współfinansowane przez organizacje zajmujące się promocją żywności, całkowita kwota na szukanie nowych rynków, która może być uruchomiona w 2015 r., może przekroczyć nawet 120 mln euro. KE podjęła wcześniej decyzję o przeznaczeniu 33 mln euro na wsparcie rynku brzoskwiń i nektarynek oraz 125 mln euro na pomoc dla sektora innych łatwo psujących się owoców i warzyw.
Źródło: Polska Agencja Prasowa, onet.pl