Dobry rok 2018 dla Grupy Żywiec

Aktualności

Dobry rok 2018 dla Grupy Żywiec

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała roczne sprawozdanie finansowe. W 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Spółki wzrosły o 5% i wyniosły 3324 mln PLN (w 2017 r. 3165 mln). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24% i wyniósł 415,3 mln (w 2017 r. 334 mln). W ubiegłym roku Grupa Żywiec osiągnęła 324 mln PLN skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 25% (w 2017 r. 258,5 mln).

Wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 r.. Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty. Grupa Żywiec zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium, w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych dzięki wprowadzeniu Strefy Zero.

– Nasze działania przyczyniają się do dalszej premiumizacji rynku piwa. Skuteczna odpowiedź na wzrost zainteresowania konsumentów droższymi markami piwa oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych zaowocowała zwiększeniem przychodów z każdego hektolitra piwa aż o +7%. W konsekwencji, przy podobnym poziomie sprzedaży, zwiększyliśmy nasze zyski – powiedział Francois-Xavier Mahot, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Pod koniec 2018 r. Grupa Żywiec S.A. zawarła umowę z Chicago Poland Investment Group LLC dotyczącą nabycia przez spółkę 100% udziałów w firmie Browary Namysłów. Finalizacja transakcji i nabycie udziałów wymaga uzyskania zgody Prezesa UOKiK.