Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała półroczne wyniki finansowe. W pierwszej połowie 2018 r. Spółka sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa, podobnie jak w analogicznym okresie 2017 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1151 mln zł, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu do pierwszego półrocza 2017 r. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy w pierwszej połowie 2018 r. wyniósł 176 mln zł w porównaniu z kwotą 174 mln zł w analogicznym okresie 2017 r., co stanowi wzrost o 1,2%.
Bardzo dobra pogoda w kwietniu i maju oraz dodatkowe okazje do konsumpcji piwa związane z Mistrzostwami Świata w piłce nożnej sprawiły, że mimo słabego pierwszego kwartału, w całym pierwszym półroczu 2018 r. sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o ponad 3% w ujęciu ilościowym i o 6% w ujęciu wartościowym.
Kontynuując strategię budowania wartości, w tym roku Grupa Żywiec zainwestowała w rozwój segmentu marek premium i stworzenie zupełnie nowej kategorii piw bezalkoholowych wprowadzając pod szyldem Strefy Zero szeroką ofertę produktów i marek. W pierwszym półroczu 2018 r. Spółka wprowadziła na rynek także nowy wariant specjalności Żywca Sesyjne IPA oraz nowy wariant piwa Dziki Sad. Wszystkie nowości zostały bardzo dobrze odebrane przez konsumentów, a sprzedaż nowych produktów bezalkoholowych znacznie przekroczyła zakładane plany. Równolegle firma zrealizowała skuteczny program marketingowy, dzięki któremu wzmocniła również swoje główne marki. W wyniku tych działań oraz sprzyjającej pogody, Grupa Kapitałowa Żywiec zwiększyła przychody ze sprzedaży oraz zysk z działalności operacyjnej. Niższy zysk netto jest związany z niekorzystnym wpływem różnic kursowych oraz wzrostem kosztów zakupu surowców i opakowań.
– Dzięki skutecznej strategii marketingowej i sprzyjającej pogodzie w drugim kwartale 2018 roku zwiększyliśmy zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk operacyjny, równoważąc słabsze wyniki pierwszego kwartału. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z tego, że konsumenci bardzo chętnie sięgali po nasze nowe propozycje bezalkoholowe ze Strefy Zero, specjalności i marki premium, co przyniosło wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa (+6%) oraz wzrost całościowych przychodów (+5%) – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.