Spar Group odnotowała po 6 miesiącach roku finansowego zakończonego 31 marca 2021 roku wzrost obrotów na wszystkich rynkach, na których działa (RPA, Szwajcaria, Irlandia, Wyspy Brytyjskie, Sri Lanka i Polska) – łącznie o 7,5% do 64,2 mld randów (ok. 17,28 mld zł).
Zysk operacyjny wzrósł o 28,1% do 1,7 mld randów (ok 457,8 mln zł), dzięki wyjątkowo dobrym wynikom w Szwajcarii i Irlandii. Spar w Polsce koncentruje się na zwiększaniu lojalności partnerów detalicznych i osiągnięciu rentowności – obroty w raportowanym okresie wzrosły o 32,2% (26,9% w złotych).
W pierwszym półroczu roku finansowego 2020/2021 Spar w RPA zmodernizował 159 sklepów we wszystkich formatach, w tym 76 supermarketów Spar. Grupa rozwinęła koncepty wewnątrz sklepów: Chikka Chicken, BeanTree, Spar Natural. Zwiększył się także udział marek własnych w przychodach do 24,2% obrotów, w tym marki Spar do 16,6% obrotów (wzrost o 5%).
– Jako Grupa koncentrujemy się na wzmocnieniu łańcuchów dostaw, wzroście organicznym, budowaniu relacji z partnerami detalicznymi i jak najszybszym odpowiadaniu na potrzeby klientów. Takie założenia realizujemy także w Polsce – gdzie priorytetem jest ponadto osiągnięcie rentowności biznesu. Bardzo cieszy nas zakończony proces sanacji w spółkach z Grupy Piotr i Paweł, który wydłużył się ze względu na pandemię. Oczekujemy, że polski biznes jeszcze w tym roku finansowym istotnie zwiększy udział w przychodach całej Grupy Spar. We wszystkich krajach mocno inwestujemy w digitalizację biznesu, systemy eko i modernizację infrastruktury w celu dalszego polepszania efektywności – podkreśla Wayne Hodson, Prezes Zarządu Wasz Sklep Spar.