Dobre wyniki Biedronki w II kwartale br.

Aktualności

Dobre wyniki Biedronki w II kwartale br.

26 lipca 2019

W II kwartale 2019 r. sprzedaż w sklepach sieci Biedronka wzrosła w walucie lokalnej o 12,1% osiągając 3,17 mld euro. Sprzedaż L4L zwiększyła się w tym czasie o 8,6%. W analizowanym okresie otwarto 19 nowych placówek sieci.

W walucie lokalnej w pierwszej części roku (styczeń-czerwiec) sprzedaż w sklepach Biedronki zwiększyła się o 7%. Sprzedaż L4L natomiast zwiększyła się o 3,7%. Przychody największej w kraju sieci dyskontów w pierwszym półroczu wyniosły 6,1 mld euro, stanowiąc 68,1% przychodów Jeronimo Martins

W komentarzu do wyników podkreślono, że pomimo zakazu handlu w niedziele (sklepy Biedronki były zamknięte dodatkowo przez osiem dni) sprzedaż L4L wzrosła na skutek m.in. dobrych warunków pogodowych, wdrożonej kampanii promocyjnej oraz efektu kalendarzowego (w 2019 r. zakupy wielkanocne przypadały na II kwartał, a w 2018 r. na I kwartał).

W raporcie zaznaczono również, że w pierwszej połowie 2019 r. Biedronka otworzyła łącznie 27 sklepów (w tym 19 w II kwartale), zamykając 11. Na koniec czerwca sieć liczyła 2916 sklepów wobec 2832 w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Opublikowano również dane dotyczące wyników sieci drogerii Hebe. Sprzedaż w walucie lokalnej w drugim kwartale 2019 r. wyniosła 61 mln euro co oznacza wzrost o 29,4% w sakli roku. Przychody w pierwszej połowie br. wyniosły 117 mln euro (+26,4%). W tym czasie otwarto łącznie 17 drogerii. Na koniec czerwca sieć liczyła 247 placówek wobec 200 rok wcześniej.

 Źródło: PAP Biznes