W maju 2018 r. zarejestrowano razem 47 724 nowe samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t. To najwyższy majowy rezultat w historii. W segmencie samochodów dostawczych zanotowano wzrost w stosunku rocznym o 13,3%.
W grupie samochodów dostawczych do 3,5t w maju 2018r. według analiz PZPM przybyło 5370 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Podtrzymany został dwucyfrowy wzrost w tej części rynku +13,3% rok do roku (+632 szt.). Taka dynamika pozwoliła przekroczyć dotychczasowy rekord dla analogicznego miesiąca, ustanowiony w 2016 r. (wtedy zarejestrowano 4950 szt.). W przeliczeniu na jeden dzień roboczy w ostatnim miesiącu rejestrowano podobnie, jak i w kwietniu br. 268 samochodów, czyli o 1/5 samochodów więcej niż rok wcześniej. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2018 r. przybyło 26 065 nowych samochodów dostawczych, co przełożyło się na wzrost o 7,7% w skali roku. To efekt stabilizacji, ciągle na wysokim poziomie, w tej części rynku.
W maju 2018r. w rankingu samochodów dostawczych sytuacja standardowa – pierwszy był Fiat z wynikiem 967 szt. przy wzroście o 2,9% rok do roku, wyprzedził markę Renault (920; +43,1%) zaledwie o 47 szt. Trzeci był bez zaskoczenia Ford (578 szt.; +38,6%). Za nim czwarte było Iveco (472; -9,4%) i dalej też ze spadkiem Peugeot (461 szt.; -5,5%). W ogólnym rankingu modeli, w maju br. na pierwszym miejscu – Renault Master (756) wyprzedził Fiata Ducato (523). Na trzecim bez zmiany w porównaniu z sytuacją sprzed roku i sprzed miesiąca, Iveco Daily (472). Na czwartym miejscu Mercedes Sprinter (283), dalej Peugeot Boxer (241). Najbardziej dynamicznie przybywało rejestracji Mastera i Sprintera. W obu przypadkach tempo wzrostu przekroczyło 40%. Dla pozostałych modeli z pierwszej piątki odnotowano spadki. Drugą piątkę otworzył Ford Transit (240; +69%).