Dobra koniunktura polskiego alkoholu

Producenci

Dobra koniunktura polskiego alkoholu

05 marca 2021

W czasie pandemii eksport polskiego alkoholu znacząco wzrósł, bo trafia on do sklepów, a nie do kanału HoReCa.  Jak podaje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa eksport alkoholu zwiększył się w zeszłym roku o 19% a jego wartość osiągnęła 0,6 mld euro.

Sprzedaż samego piwa wzrosła z 391,8 do 406,7 mln litrów. Wyraźnie wzrósł też eksport mocnych alkoholi. Według GUS tylko eksport napojów spirytusowych zwiększył się z 56,6 do 69,9 mln litrów.  Najlepiej zagranicą sprzedaje się czysta wódka. Polski alkohol trafia przede wszystkim do sklepów, więc zamknięcie gastronomii w wielu krajach, dokąd trafia nasz piwo i napoje spirytusowe, nie miał dużego wpływu na wyniki eksporterów.