dm podsumowuje trzy lata działalności w Polsce i ogłasza dalszą ekspansję: prawie 80 sklepów do końca 2025 roku oraz podwojenie liczby drogerii w perspektywie najbliższych 3 lat. – Polska to dla nas ważny rynek i chcemy sukcesywnie umacniać jego znaczenie na tle innych państw, w których jesteśmy obecni. Zadomowiliśmy się tutaj, dokładnie tak, jak klienci zadomawiają się w naszych sklepach podczas codziennych zakupów – mówi Markus Trojansky, Dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i Dyrektor Zarządzający dm-drogerie markt w Polsce.
Dokładnie trzy lata temu, w kwietniu 2022 roku, dm rozpoczęła działalność w Polsce. Dziś drogeria ma 53 sklepy w całym kraju, o łącznej powierzchni 31.832,68 m2 i konsekwentnie realizuje strategię długofalowego wzrostu. W 2022 roku firma koncentrowała się na Południu Polski, obecnie umacnia się także w Polsce centralnej i zachodniej. Szczególnym rynkiem w strategii ekspansji, pozostaje Łódź, gdzie wkrótce pojawią się nowe placówki. Ponadto w najbliższym czasie dm otworzy kolejne punkty – jeden w Świdnicy i Kłodzku, dwa w Warszawie oraz zadebiutuje w Poznaniu. Będzie też rozwijać swoją sieć we Wrocławiu, gdzie mieści się jej siedziba, i gdzie do końca roku ma działać aż 9 sklepów.
– Polska to dla nas ważny rynek i chcemy sukcesywnie umacniać jego znaczenie na tle innych państw, w których jesteśmy obecni. Zadomowiliśmy się tutaj, dokładnie tak, jak klienci zadomawiają się w naszych sklepach podczas codziennych zakupów. Nieustannie zwiększamy inwestycje w dalszy rozwój. Do końca roku chcemy mieć prawie 80 sklepów, a już teraz mamy podpisanych kilkadziesiąt umów na kolejne 2 lata. i nadal tworzą się nowe. Tylko w ostatnich 12 miesiącach zwiększyliśmy zatrudnienie z 239 do 471 pracowników. Wierzymy, że obraliśmy dobry kierunek – mówi Markus Trojansky, dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i dyrektor zarządzający dm-drogerie markt w Polsce.
Tylko w minionym roku dm zwiększyła swoje nakłady inwestycyjne o kilkadziesiąt procent w stosunku do roku poprzedniego. – Koszt inwestycji w jeden sklep to około 3 mln zł, zaś średni czas potrzebny na otwarcie nowej drogerii wynosi 3 miesiące. W każdym nowo otwartym sklepie zatrudnienie znajduje około 7 osób – dodaje Trojansky.
źródło: dm
oprac.: K. Walkowiak