Wysokiej jakości treści zawsze były cenne oraz ważne w świecie marketingu. Content marketing zyskał dużą popularności w ciągu ostatnich kilku lat i obecnie jest on najważniejszą częścią marketingu online.
Czym jest content marketing?
Content marketing to przede wszystkim budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami poprzez dzielenie się wartościowymi treściami. Podstawowe działania, które wchodzą w zakres content marketingu to tworzenie treści, dystrybucja, a także promocja. Celem content marketingu jest zbudowanie szczególnej więzi z odbiorcami marki, ułatwiając im podejmowanie decyzji związanych z zakupem produktów czy też usług oferowanych przez daną markę.
Jakie są cele Content Marketingu?
W przeciwieństwie do innych tradycyjnych form reklamy, rozwój strategii content marketingowych opiera się na budowaniu długoterminowych relacji z odbiorcami. Umieszczając wartościowe treści na swojej stronie, zyskujesz zaufanie, a także zwiększasz prawdopodobieństwo, że klienci ponownie odwiedzą Twoją stronę online.
Korzyści płynących z content marketingu jest wiele. Kilka najważniejszych z nich to: Dystrybucja wartościowych treści, zdobycie zaufania klientów, budowanie świadomości marki, budowanie wizerunku bycia ekspertem w danej dziedzinie.
Do najczęstszych kanałów medialnych spotykanych w content marketingu zalicza się między innymi profile w mediach społecznościowych (np. Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter), kanały YouTube, serwisy tematyczne, a także coraz częściej blogi branżowe. Działania content marketingowe realizowane są także w katalogach, publikacjach branżowych, ulotkach, gazetach, broszurach czy też drukowanych poradnikach oraz książkach.
Za kluczowym słowem „content is king” kryje się przekonanie, że treści są kluczowe dla odniesienia sukcesu danej strony internetowej. W związku z tym sukces strony zależy od jakościowych treści. Witryny online muszą więc dostarczać odpowiednią treść, która spełnia wymagania użytkowników i jest zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek takich jak Google czy też Bing.
Content marketing a SEO
Wysokiej jakości, unikalne treści są jednym z najważniejszych czynników odgrywających rolę w rankingach Google. Wpływają one przede wszystkim na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Opracowanie dobrej i satysfakcjonującej strategii content marketingu, optymalizacja treści oraz wykorzystanie wewnętrznej dystrybucji treści (linkowanie wewnętrzne) ma kluczowe znaczenie w długoterminowych wynikach dla SEO.
SEO oraz tworzenie treści online to bardzo istotny i ciągły proces, wpływający na możliwość pojawienia się danego przedsiębiorstwa, firmy na pierwszej stronie podczas wyników wyszukiwania Google. Produkcja treści skutkuje większą ilością darmowego ruchu organicznego na określoną stronę internetową firmy. Nowoczesne branże oraz marki, które pragną kreować wizerunek wraz z budowaniem relacji z klientami poprzez użyteczne treści, muszą stosować content marketing.
Content Marketingu — Podsumowanie
Skuteczny content marketing staje się w ostatnich latach coraz to bardziej popularny. Jest to w tym momencie jedna z najczęściej wybieranych form promocji w sieci. Aby tego typu proces się powiódł, należy odpowiednio zaplanować strategię content marketingu oraz zadbać o optymalizację treści.
Dobre treści są bardzo pomocne w pozycjonowaniu SEO, przekonują klientów do danej marki produktów, która do niedawna nie istniała dla nich, a co najważniejsze- zwiększają sprzedaż usług, produktów.
Dobry content marketing polega na dostarczaniu treści, które są ciekawe dla Twoich odbiorców i wartościowe dla nich.
*artykuł zewnętrzny*