Na koniec czerwca 2022 r. Dino Polska zwiększyła rozmiary swojej sieci do 1975 placówek, wobec 1622 rok wcześniej. Ekspansji geograficznej towarzyszyło utworzenie blisko 6,3 tys. nowych miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie wyniosło na koniec I półrocza 2022 r. 34,5 tys. pracowników. Równocześnie dynamicznie rosła liczba osób dokonujących zakupów w sklepach Dino i wartość przychodów sieci.
Przychody ze sprzedaży przekroczyły 8,7 mld zł i były o 45,4% wyższe niż rok wcześniej. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) wyniosła 25,5%.
– Za cel zawsze stawiamy sobie właściwe rozpoznanie potrzeb klientów i podążanie za tymi potrzebami z naszą ofertą asortymentową i polityką cenową, która zakłada ustalanie cen produktów na poziomach konkurencyjnych w stosunku do największych sieci działających w naszym kraju – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.
W obliczu rosnącej wrażliwości cenowej konsumentów w pierwszym półroczu 2022 r. przyniosło to efekty w postaci wzrostu liczby odwiedzin w sklepach sieci o 33% w stosunku do I pół. 2021 r.
– Wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino, jest dla nas szczególnie ważną informacją, którą odbieramy jako rosnące zaufanie Polaków do naszych marketów – mówi Michał Krauze.
W I pół. 2022 r. Dino Polska otworzyła 162 nowe sklepy i na koniec czerwca posiadała łącznie 1975 placówek, o 22% więcej niż przed rokiem. Ekspansja geograficzna postępowała zgodnie z przyjętą ideą ,,Dino – najbliżej Ciebie’’, zakładającą w pierwszej kolejności zagęszczanie sieci na terenach gdzie Dino jest już obecne, przy stopniowym uruchamianiu placówek w nowych gminach i powiatach. Taka strategia pozwala oferować nie tylko wysoką dostępność i jakość produktów spożywczych w atrakcyjnych cenach, ale także szybkość i wygodę robienia zakupów.
Konsekwentny rozwój sieci Dino pociąga za sobą coraz wyższe nakłady inwestycyjne. W pierwszym półroczu 2022 r. wyniosły one 727 mln zł i były najwyższe w historii. Suma ta, oprócz otwarć nowych marketów, trwającej budowy ósmego centrum dystrybucyjnego Spółki i zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro Rydzyna, została częściowo przeznaczona na inicjatywy zmniejszające oddziaływanie Grupy Dino na środowisko. Liczba marketów Dino wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne wzrosła w pierwszym półroczu o 322 do 1124 placówek. Ilość energii elektrycznej pozyskanej ze słońca wyniosła w tym okresie 19 GWh, wobec 7 GWh rok wcześniej. Instalacje o łącznej mocy blisko 40 MW umożliwiły Spółce redukcję emisji CO2 w omawianym okresie o około 13 tys. ton.
źródło: Dino Polska
Przeczytaj także: Otwarcie drogerii dm w Lubaniu. To pierwszy sklep w tym mieście i trzeci w Polsce