W III kw. sieć Dino uruchomiła 68 nowych marketów, a od początku roku zwiększyła się o 184 nowe markety. Na koniec września 2023 r. w Polsce funkcjonowało 2340 sklepów pod logiem Dino.
Na koniec września 2023 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów sieci wyniosła 921,4 tys. metrów kwadratowych i była o 13,4% większa niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci, wyniosły w III kw. 2023 r. 277 mln zł, a narastająco od początku roku przekroczyły 846 mln zł. Tym samym skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 5,6 mld zł.
Przychody ze sprzedaży w okresie I-III kw. 2023 r. wyniosły 19,0 mld zł i były o 34,4% wyższe niż rok wcześniej. 40% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku.
Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I-III kw. 2023 r. poziom 20,6%. W III kw. 2023 r. przychody ze sprzedaż Dino wyniosły 6,9 mld zł i były o 28,1% wyższe niż w III kw. 2022 r. Sprzedaż LFL wzrosła w tym okresie o 16,3%.
źródło: Dino Polska
Oprac.: Klaudia Walkowiak