Herbata Dilmah produkowana na Sri Lance jest tradycyjnie zbieraną herbatę cejlońską. Założyciel firmy Dilmah obserwując cejloński przemysł herbaciany zwrócił uwagę na to, jak małe profity odnosi Sri Lanka z handlu tym produktem. Model CSR stworzony i rozwijany przez Dilmah polega na dawaniu godnej pracy na plantacjach, poprawianiu jej warunków, budowaniu domów dla pracowników, uruchomieniu stacji uzdatniania wody czy dostępu do stałej opieki medycznej i edukacji. Proces produkcyjny herbaty – od zbioru przez paczkowanie i sprzedaż odbywa się w Sri Lance, dając zatrudnienie dla ponad 20 tys. osób. Ponadto założyciel firmy powołał MJF Charity Foundation zapewniającą bezpłatną edukację dzieciom i młodzieży, buduje szkoły, a także dzięki programowi stypendiów daje możliwość kontytuowania nauki na studiach wyższych. Ponadto, celem działań Fundacji MJF jest poprawa warunków życiowych pracowników i ludności – budowa domów, uruchamianie stacji uzdrawiania wody, zapewnia opiekę medyczną. Szacuje się, że co roku beneficjentami działań Fundacji jest blisko 10 tys. osób.