Wśród dziesięciu największych sieci detalicznych na świecie wg raportu „Global Powers of Retailing 2015” przygotowanego przez Deloitte dominują firmy z USA. Tylko trzy firmy z czołówki występują w Polsce.
Po raz pierwszy w historii rankingu w czołowej dziesiątce znajduje się wiele sieci spożywczych o przychodach niższych niż 100 mld dolarów. Raport szereguje firmy na podstawie danych za ostatni zamknięty rok finansowy tj. 2013 (obejmujący rok podatkowy firm kończący się najpóźniej w czerwcu 2014 r.). Ranking firm powstał na podstawie wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie tylko samych łącznych obrotów firmy.
1. Wal-Mart Stores, Inc., USA
Przychody ze sprzedaży detalicznej w roku obrotowym 2013: 476 294 mln dol.
2. Costco Wholesale Corporation, USA
Przychody ze sprzedaży detalicznej w roku obrotowym 2013: 105 156 mln dol.
3. Carrefour S.A., Francja
Przychody ze sprzedaży detalicznej w roku obrotowym 2013: 98 688 mln dol.
4 Schwarz Unternehmens Treuhand KG (właściciel Lidla i Kauflanda), Niemcy
Przychody ze sprzedaży detalicznej w roku obrotowym 2013: 98 662 mln dol.
5. Tesco PLC, Wielka Brytania
Przychody ze sprzedaży detalicznej w roku obrotowym 2013: 98 631 mln dol.