Zmiany będą dotyczyć art. 210 § 1 – obecnie przewiduje on, że decyzja wydana w formie papierowej zawiera podpis osoby upoważnionej (z imieniem, nazwiskiem oraz nazwą stanowiska służbowego). Aktualnie Ordynacja nie określa wyjątków od zasady odręcznego podpisywania decyzji w formie papierowej. Corocznie samorządowe organy podatkowe nierzadko wydają decyzje wymiarowe w liczbie nawet przekraczającej kilkadziesiąt tysięcy w ramach danego samorządu. Podpisywanie oryginałów i kopii decyzji jest bardzo czasochłonne. Jak wynika z projektu, w art. 210 § 1 a Ordynacji pojawi się przepis, zgodnie z którym decyzje w sprawie ustalenia zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości, podatku rolnym albo podatku leśnym – sporządzane z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego – będą mogły być opatrzone podpisem mechanicznie odtwarzanym albo nadrukiem z imieniem, nazwiskiem i nazwą stanowiska upoważnionej osoby. Nowela ma wejść w życie z początkiem 2016 r.