O planowanych nowościach, budowaniu zdrowych nawyków wśród konsumentów oraz działaniach proekologicznych marki Żywiec Zdrój w rozmowie z redakcją “Poradnika Handlowca” opowiada Dawid Borowiec, Dyrektor Marketingu Żywiec Zdrój. Wywiad opublikowano w kwietniowym wydaniu naszego pisma.
Nikodem Pankowiak: Jakich nowości możemy spodziewać się w najbliższym czasie i jakie działania promocyjne dla nich Państwo planują?
Dawid Borowiec: W szerokiej dystrybucji na początku 2021 roku pojawiły się wody Żywiec Zdrój Niegazowany oraz Żywiec Zdrój Mocny Gaz w butelkach o pojemności 1 l – to wygodne formaty, a ich rosnącą popularność obserwujemy już od dłuższego czasu. Dodatkowo, od kwietnia konsumenci mogą sięgać po dwie nowości smakowe, które wyróżnia naturalny i prosty skład, bez dodatku cukru, słodzików, bez kalorii. To Żywiec Zdrój Naturals – napój na bazie wody niegazowanej dostępny w trzech wariantach smakowych, a także dostępny po raz pierwszy w puszce Żywiec Zdrój i Naturalna Nuta, czyli silnie orzeźwiający napój gazowany – tu konsumenci także mogą wybierać spośród trzech smaków. W kwietniu startuje kampania reklamowa wspierająca sprzedaż portfolio Żywiec Zdrój Mocny Gaz oraz Żywiec Zdrój i Nuta smaku. Obejmie ona działania w telewizji, internecie, social mediach, PR, aktywacje influencerskie, a także pełne wsparcie w budowaniu widoczności produktu w sklepie.
Do jakich grup konsumentów chcą Państwo dotrzeć w pierwszej kolejności? Która z nich ma Waszym zdaniem wciąż jeszcze niewykorzystany potencjał?
Rozwijając nasze portfolio, zawsze kierujemy się misją Żywiec Zdrój, aby zachęcać ludzi do tego, by pili zdrowiej. Przekłada się to na myślenie nie tylko o samych produktach, ale również o okazjach, w których konsumenci po nie sięgają. Stąd silny nacisk na rozwój zarówno poręcznych formatów, zapewniających prawidłowe nawodnienie w ciągu całego dnia, jak i rozszerzanie oferty konkurencyjnej dla słodkich napojów gazowanych. Chcemy za pomocą naszych produktów ułatwiać konsumentom przyzwyczajanie się do picia wody. Dlatego też stawiamy na napoje smakowe na bazie wody, które mogą pomóc w stopniowym zmniejszaniu preferencji smaku słodkiego, tym samym stanowiąc swoisty pomost w przejściu do picia wody.
O potrzebie regularnego nawadniania i picia wody mówi się coraz więcej. Czy planują Państwo jakiekolwiek kampanie poruszające ten temat, a mniej skupiające się na samej marce Żywiec Zdrój?
Budowanie zdrowych nawyków z zakresu prawidłowego nawodnienia jest bardzo ważnym elementem działań firmy. Od lat prowadzimy program „Mamo, tato, wolę wodę!”, w ramach którego już dzieciom chcemy wyjaśniać, jak duże znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania organizmu ma codzienne picie wody i budowanie odpowiednich nawyków żywieniowych. Z pewnością z działalności edukacyjnej, zachęcającej do zmiany nawyków na zdrowsze, nie zrezygnujemy.
Jakie działania prośrodowiskowe planują Państwo w najbliższych miesiącach? Czy są jakieś postawy, które chcielibyście promować szczególnie?
Prowadzimy obecnie kampanię, w której pokazujemy, że tworzywo PET to cenny surowiec, który może zyskać drugie życie. I robimy to na własnym przykładzie, celebrując realizację zobowiązania Żywiec Zdrój – zebraliśmy i poddaliśmy recyklingowi ekwiwalent 100% tworzyw sztucznych, jakie wprowadziliśmy na rynek w 2020 r. Wiemy jednak, że nasze działania jako jednego z wielu uczestników systemu są niewystarczające, dlatego nie ustajemy w naszych wysiłkach w promowaniu wprowadzenia systemu depozytowego. To najlepsze i sprawdzone w wielu krajach rozwiązanie, które w szybkim czasie pozwoli znacząco podnieść skuteczność recyklingu tworzyw sztucznych po napojach w Polsce, potencjalnie aż do 90%.