Czy polskie wina mogą konkurować z zagranicznymi?

Aktualności

Czy polskie wina mogą konkurować z zagranicznymi?

Rynek alkoholi jest dynamiczny, a zapotrzebowanie na wyroby regionalne, autentyczne i wysokiej jakości, to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i Europie. Branża spirytusowa w kraju jest istotnym elementem polskiej gospodarki. Rośnie sprzedaż wina, piwa regionalnego, wódki premium i whisky. Polacy coraz częściej sięgają również po droższe wina.

Targi WorldFood Warsaw to gratka dla producentów, dystrybutorów i sommelierów. Strefa Wine&Spirits z roku na rok jest coraz większa, a oferta targowa jest bogata nie tylko w duży wybór win krajowych i zagranicznych, ale również w rozmowy B2B, panele dyskusyjne i wiele innych atrakcji.

 – Jesteśmy pierwszy raz na targach spożywczych, a nie winiarskich i zaskakuje nas pozytywnie poziom rozmów i wiedzy zwiedzających na temat wina i winiarstwa. Chcielibyśmy oczywiście dotrzeć do szerszego grona odbiorców z naszymi polskimi winami, które są świetne i trochę niedoceniane – tak ubiegłą edycję  tragów WorldFood Warsaw ocenił  Roman Myśliwiec, założyciel Fundacji na rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa Galicja Vitis.  

W Polsce systematycznie przybywa winnic i producentów lokalnego trunku. Dziś mamy ponad stu zarejestrowanych winiarzy, którzy mają winnice na powierzchni 250 hektarów. Czy lokalnym winiarniom łatwo przebić się na polskim rynku ? Sektor winiarski jest dynamiczny i zmienia się wraz z trendami.  Przeciętny Włoch wypija 44 litry wina, a Francuz 50 litrów rocznie. Polski konsument spożył w ciągu ostatniego roku około 5,5 litra ale trzy lata temu wypiliśmy ok 3 litry na osobę. Zatem rynek się rozwija , ale przed winiarzami i konsumentami jeszcze dużo pracy. Na razie w naszych winach gustują smakosze z zagranicy.

Dlatego też targi WorldFood Warsaw, to okazja do zaprezentowania coraz bogatszej polskiej oferty i  do podróży przez regiony, odmiany, rodzaje, roczniki i style. Wystawcy i zwiedzający będą mieli okazję do zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie. Warsztaty i prelekcje będą połączone z degustacją napojów z różnych regionów.

– Po raz pierwszy specjalną ofertę kierujemy do właścicieli polskich winnic. Stworzymy wspólną strefę, na której szeroka oferta polskich win zostanie wyeksponowana i atrakcyjnie zaprezentowana. Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogą liczyć  na spotkania z właściwie dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znajdą się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży takich jak: sklepy specjalistyczne, sieci sklepów i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla wygody wystawców biorących udział w targach przygotowany zostanie serwis kieliszkowy. Firmy będą mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata – poinformowała Agnieszka Szpaderska, dyrektor Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.

Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw odbędą się w dniach 10-12 kwietnia 2018 r. „Poradnik Handlowca” jest patronem medialnym tego wydarzenia.