W piątek 13 września w Warszawie przedstawiciele sieci Żabka uczestniczyli w spotkaniu z mediami, podczas którego opowiadali o najbliższych planach firmy, remodelingu sklepów oraz rozpoczynającej się w nich cyfrowej rewolucji.
W swoim wystąpieniu Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska, dużo miejsca poświęcił trwającej od 3 lat modernizacji wszystkich placówek Żabki, której zakończenie planowane jest na II połowę 2020 roku. Obecnie prawie 4700 z 5817 sklepów ma już taką renowację za sobą. Dodatkowo, w planach sieci jest posiadanie 6000 sklepów jeszcze przed końcem tego roku, a z rynku znikną sklepy funkcjonujące do tej pory pod marką Freshmarket, które zostaną przekształcone do nowego formatu Żabki. To sprawi, że cała sieć będzie funkcjonować pod jednym, wspólnym logo.
– Dynamika rozwoju, przy wsparciu sztucznej inteligencji pomagającej w wyszukiwaniu optymalnych lokalizacji dla naszych sklepów, daje nam możliwość przekroczenia jeszcze w tym roku liczby 6000 placówek. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że zdecydowana większość sklepów funkcjonuje już w nowym formacie, a w II połowie roku 2020 wszystkie sklepy będą funkcjonować z uśmiechniętym logo – powiedział Tomasz Suchański podczas swojej prezentacji. W rozmowie z „Poradnikiem Handlowca” zapowiedział z kolei dalsze rozwijanie oferty małej gastronomii dostępnej w sklepach.
Sieć Żabka w swoich działaniach stawia obecnie na innowacyjność – 10 proc. całej organizacji zaangażowane jest w proces digitalizacji. Sieć inwestuje w nowe kanały komunikacji z klientami, a także buduje swoje marki własne, związane z misjami konsumenckimi, na co podczas swojego wystąpienia zwracała uwagę Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych w firmie.
– Przy pomocy takich narzędzi jak sztuczna inteligencja analizujemy potrzeby i preferencje naszych klientów. Wiemy, że są oni coraz bardziej zapracowani i zabiegani, mają mniej czasu i wolą przeznaczać go na przyjemności lub inne życiowe obowiązki, niż stać w kolejkach. Nowy format sklepów Żabka jest odpowiedzią na ich potrzeby. Tutaj w drodze kupią kawę na wynos, kanapkę na śniadanie, danie gotowe na obiad, odbiorą paczkę i wypłacą gotówkę. Żabka to sklep dający gotowe rozwiązania tu i teraz – powiedziała.
Jednym z ważniejszych tematów spotkania był także rozwój aplikacji mobilnej Żappka. Z uruchomionej w maju aplikacji skorzystało już 1,7 mln użytkowników, w planach sieci jest zwiększenie tej liczby do 3 mln. Cyfrowa rewolucja ma dotknąć także same sklepy – już dziś w ponad 100 sklepach Żabka można zobaczyć systemy ekranów pozwalających na dynamiczną i kontekstową komunikację w placówce, które mają wpływać na lepszą percepcję komunikowanych marek. Firma przygotowuje się także do tworzenia nowych formatów – jej punkty mają pojawić się w punktach tranzytowych, jak przejścia podziemne i pasaże. Pierwszy z nich ma zostać otwarty jeszcze we wrześniu, pod rondem Czterdziestolatka w Warszawie.