Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK, pochodzącymi z najnowszego raportu Shopping Monitor, już 73% kupujących można określić mianem sprytnych nabywców. To osoby, które m.in. podejmują przemyślane decyzje zakupowe, dobrze orientują się w ofertach konkurencyjnych sieci oraz aktywnie szukają promocji.
Tzw. sprytni nabywcy regularnie dokonują racjonalnych decyzji, biorąc pod uwagę wiele kryteriów – poczynając od cech produktu, poprzez ich cenę, aż po faktyczną potrzebę zakupu. Kupują produkty, które są naprawdę niezbędne i nie ulegają chwilowym impulsom. To także osoby, które na zakupy udają się z listą, doskonale orientują się w cenach, biegle porównują oferty różnych produktów i sklepów, dążąc tym samym do znalezienia najlepszej okazji.
– Smart shopping to nie tylko sposób na oszczędzanie, ale także na inwestowanie w jakość. Sprzedawcy, którzy zrozumieją te zmiany i dostosują swoje oferty, zyskają lojalnych konsumentów, którzy doceniają przemyślane zakupy. Jak widać stawka jest bardzo wysoka bo już niemal 3 na 4 Polaków określa się mianem sprytnych nabywców – komentuje Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi w Consumer Panel Services GfK.
źródło: CPS GfK
oprac.: red.