Polacy pod wpływem pandemii zmieniają swoje zwyczaje zakupowe. Chociaż nadal sobota jest głównym dniem, w którym najchętniej wybierają się na zakupy, to coraz więcej planów zakupowych jest przekładanych na inne dni. Według badań aplikacji zakupowej Listonic najbardziej popularnym dniem staje się wtorek.
W 2020 roku użytkownicy aplikacji najwięcej list zakupowych i najwięcej dodawali produktów właśnie we wtorek. Ten nowy trend związany jest zarówno z możliwością pracy z domu, większym poczuciem bezpieczeństwa robienia zakupów w tygodniu jak i promocje w marketach, często rozpoczynające się właśnie w tym dniu. W porównaniu do 2019 roku największy wzrost liczby stworzonych list zakupów w 2020 roku odnotowano w przypadku wtorku (+39,7%) i poniedziałku o (+34,9%). Natomiast liczba produktów dodanych do list zakupowych była największa we wtorki (+49,6%) i czwartki (+48,3%), na co zapewne miał wpływ fakt, że akcje promocyjne w najbardziej popularnych dyskontach rozpoczynają się właśnie we wtorki i czwartki.
Widać też wyraźnie, że zakaz handlu w niedzielę znacząco wpłynął na planowanie zakupów. W 2020 roku aplikacja Listonic odnotowała spadek liczby tworzonych list zakupów na niedzielę o 15,1% oraz spadek dodawanych do nich produktów o 6,0%. Niedziela jest dniem, w którym dokonujemy zakupów impulsywnych, nieplanowanych, spoza przygotowanej listy.
źródło: Listonic
oprac.: OT