CMR: Serki kanapkowe w sklepach małoformatowych

Aktualności

CMR: Serki kanapkowe w sklepach małoformatowych

31 sierpnia 2018

Serki do smarowania pieczywa to segment, który w sklepach małoformatowych do 300 mkw. odpowiada za ok. 6% całkowitej wartości sprzedaży produktów mlecznych paczkowanych. W ciągu ostatniego roku liczba transakcji zawierających serki kanapkowe wzrosła o ponad 6%, co w połączeniu z obserwowaną podwyżką cen przełożyło się na wzrost obrotów generowanych przez tę kategorię o 11% (porównanie styczeń – grudzień 2017 vs. styczeń – grudzień 2016).

Serki kanapkowe, które są popularnym produktem śniadaniowym, mają zagwarantowane pewne miejsce na półkach sklepów spożywczych do 300 mkw, w 2017 r. sprzedawane były w ponad 80% wszystkich placówek. Sklepy małoformatowe oferują swoim klientom szeroki wachlarz wyboru produktów z tej kategorii, w grudniu 2017 r. na półkach średnio dostępnych było ok. 12 różnych wariantów serków do smarowania pieczywa, najpopularniejsze pozostają jednak serki śmietankowe. Podczas zakupów konsumenci najczęściej decydują się na zakup jednego opakowania produktu. Średnia cena za opakowanie w grudniu 2017 r. wyniosła 3,1 zł.

Liderem w sprzedaży serków do smarowania pieczywa jest Hochland, który w okresie styczeń – grudzień 2017 odpowiadał za ok. 37% obrotu całej kategorii. Kolejni liczący się gracze to SM Mlekpol z udziałami na poziomie 20% oraz OSM Piątnica, która odpowiadała za 10% wartości sprzedaży serków kanapkowych.

Foto: Pixabay