CMR: Roślinne zamienniki mięsa

Aktualności

CMR: Roślinne zamienniki mięsa

26 kwietnia 2023

Jak wynika z danych CMR, w trzecim kwartale 2022 r. dyskonty odpowiadały za prawie 70% wartości sprzedaży roślinnych zamienników mięsa, natomiast sklepy małoformatowe do 300 m2 za 8% tej sprzedaży. Pozostałą sprzedaż dzieliły pomiędzy siebie supermarkety oraz hipermarkety. Uwzględniając łączny wynik wszystkich formatów sklepów, kategoria zanotowała znaczny, ponad 20% wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału 2021 r.

Wśród istotnych podkategorii roślinnych zamienników mięsa wymienić należy roślinne burgery, hummusy oraz roślinne kabanosy/parówki/kiełbaski. W okresie od stycznia do września 2022 r. w sklepach małoformatowych stanowiły one łącznie 80% wartości sprzedaży całej kategorii.

Roślinne zamienniki mięsa dostępne były w 1 na 3 sklepy małoformatowe do 300 m2. Półka z tymi produktami nie była zbyt szeroka, klienci mogli wybierać ze średnio 4 produktów. We wrześniu 2022 r. średnia cena produktów z tej kategorii była wyższa o około 15%, w porównaniu do września 2021 r.

Joanna Gackowska-Paszkiewicz, Analityk danych sprzedażowych, CMR