CMR: Płatki śniadaniowe w sklepach małoformatowych

Aktualności

CMR: Płatki śniadaniowe w sklepach małoformatowych

Jak wynika z danych CMR, płatki śniadaniowe w swojej ofercie w okresie od stycznia do maja 2018 r. miało ponad 80% wszystkich sklepów małoformatowych do 300 mkw. Konsument z półki w sklepie małoformatowym mógł wybierać średnio z ok. 9-10 wariantów płatków. Wartość sprzedaży płatków śniadaniowych w okresie styczeń 2018-maj 2018 wzrosła o 5%, a wolumen sprzedaży zwiększył się o 3% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Zdecydowanym liderem w sprzedaży w ujęciu wartościowym, jak i wolumenowym była firma Nestlé. Generowała ona ok. 65% wartości sprzedaży i niecałe 60% wolumenu sprzedaży. Na kolejnych miejscach wśród producentów znalazły się firmy: Maspex, Sante i Food Care. Wśród najbardziej popularnych marek znalazły się: Nestlé Corn Flakes (ok. 20% wartości sprzedaży) oraz Lubella Mlekołaki (ok. 14% wartości sprzedaży). Chętnie kupowano także płatki dla dzieci takie, jak Nestlé Cini Minis, Nestlé Nesquik, Nestlé Cheerios, Nestlé Cookie Crips i Nestlé Chocapic. Generowały one łącznie ok. 30% wartości sprzedaży. Natomiast marki Sante takie, jak Granola, Musli i Crunchy odpowiadały za ponad 5% obrotu tej kategorii produktowej.

W analizowanym okresie za ok. 65% wartości i wolumenu sprzedaży płatków śniadaniowych odpowiadały opakowania o gramaturze 250 g. Natomiast opakowania o wielkości 500 g generowały ponad 10% wartości i wolumenu sprzedaży tej kategorii, a gramatury 350 g i 600 g ok. 5%.

Autor: Daniel Antonik, CMR

Foto: Pixabay