Cif ecorefill to nowy rodzaj produktu, który firma Unilever wprowadziła na brytyjski rynek. Ma on ułatwić życie konsumentom i mieć mniejszy wpływ na środowisko niż inne środki czyszczące.
Firma Unilever stworzyła 10-krotnie skoncentrowany wkład Cif ecorefill, który został wprowadzony na rynek w Wielkiej Brytanii. Dzięki nowemu produktowi klienci mogą korzystać z jednej butelki do końca życia. Jedyne co trzeba zrobić to uzupełniać znane już Cif Power & Shine o nowy wkład Cif ecorefill. Jak podkreślają specjaliści firmy Unilever, celem innowacyjnego produktu jest zmniejszenie plastikowych odpadów i gwarancja używania jednej butelki Cif przez całe życie. Jeśli opakowanie rozpadnie się wcześniej, producent zapewnia, że bezpłatnie dostarczy nowe.
Skoncentrowany wkład można samodzielnie rozcieńczać w domu. Dzięki temu możemy zaoszczędzić nawet 97% zużywanej wody, zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i wykorzystanie transportu ciężarówek o 87%. Co najważniejsze, jakość użytkowania pozostanie taka sama – rozcieńczanie nie ma wpływu na wydajność produktu.
Do wytwarzania wkładu Cif ecorefill wykorzystywane jest o 75% mniej tworzyw sztucznych niż do produkcji popularnych butelek środków czyszczących. Po zdjęciu plastikowej etykiety, wkład Ecorefill nadaje się w 100% do recyklingu. Celem firmy Unilever jest, aby do końca 2020 r. wszystkie części butelek w spray’u i wkładu były wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu.
Opcje uzupełniania i ponownego użycia są ważnym elementem walki z nadmierną produkcją plastikowych odpadów. Wyzwaniem było znalezienie sposobu, który rozwiąże problem i stworzy produkt łatwy do użycia. Nowość firmy Unilever jest odpowiedzią na oczekiwania klientów – Cif ekorefill to mały i lekki produkt, który nie obciąża nadmiernie budżetu, ponieważ jest sprzedawany w niższej cenie niż butelki ze sprayem Cif, a jego przemyślana konstrukcja sprawia, że jest łatwiejszy w użyciu niż wiele alternatywnych rozwiązań na rynku i wygodny w użyciu. Jak na razie produkt jest dostępny w brytyjskiej sieci Sainsbury, ale będzie sukcesywnie wprowadzany na inne rynki.