Program „Chroń Dziecięce Uśmiechy” od trzech lat realizowany przez Wrigley Poland i Polski Czerwony Krzyż, przy wsparciu Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego, Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej oraz Grupy LUXMED znalazł się w tegorocznej, 14. Edycji Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, opracowywany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, stanowi największy w Polsce przegląd aktywności biznesu społecznie odpowiedzialnego. Prezentuje dane za miniony rok, najnowsza edycja za 2015. Tegoroczna odsłona zebrała rekordową liczbę dobrych praktyk CSR – 811.
Wrigley Poland, producent bezcukrowej gumy do żucia Orbit®, poprzez realizację programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy” przyczynia się do poprawy stanu uzębienia polskich dzieci. Według danych Ministerstwa Zdrowia, próchnicę ma 99% polskiego społeczeństwa. Polska jest też jednym z krajów o najwyższym poziomie próchnicy wśród dzieci w Europie. Dlatego też celem programu jest budowanie wśród dzieci świadomości, jak ważna jest prawidłowa pielęgnacja jamy ustnej i jak dbać o zdrowe zęby, a także dotarcie z tą informacją do jak największej grupy odbiorców.
Podczas każdej edycji programu Wrigley Poland przekazuje 1% ze sprzedaży gum Orbit® w danym okresie na jego realizację. Dzięki temu, od trzech lat przeprowadzane są bezpłatne przeglądy stomatologiczne i lekcje dbania o prawidłową higienę jamy ustnej dla dzieci ze szkół podstawowych na terenie całej Polski. Każde dziecko, które wzięło udział w przeglądzie dentystycznym, otrzymało paczkę z pastą i szczoteczką do zębów oraz kartę z wynikami badania stanu uzębienia dla rodziców wraz z informacją, gdzie mogą szukać dalszej pomocy. Do uczniów trafiły też materiały edukacyjne Klubu Wiewiórki PCK, które w ciekawy i interaktywny sposób pokazują dzieciom najważniejsze zasady i zalety dbania o zęby.
Wierzymy, że jako producent gum Orbit®, możemy mieć realny wpływ na poprawę stanu uzębienia dzieci w Polsce. Żucie bezcukrowej gumy jest bowiem jednym z czterech kroków dbania o zdrowe i czyste zęby, obok regularnego szczotkowania pastą z fluorem, czyszczenia przestrzeni międzyzębowych oraz regularnych kontroli u lekarza stomatologa. W trakcie trzech edycji programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy” prawie 25 000 dzieci skorzystało z przeglądów stomatologicznych, a około 200 000 uczniów wzięło udział w lekcjach o prawidłowej higienie jamy ustnej. Z samą informacją o programie natomiast udało nam się dotrzeć do ponad 174 mln osób – komentuje Olga Gawrońska, Kierownik ds. Korporacyjnych w firmie Wrigley Poland.
Program “Chroń Dziecięce Uśmiechy” w tym roku również będzie kontynuowany. Planowana jest realizacja przeglądów stomatologicznych i zajęć edukacyjnych o prawidłowej higienie jamy ustnej w kolejnych szkołach na terenie Polski. W ramach programu planowana jest też organizacja konkursu w szkołach podstawowych na opracowanie i realizację lekcji lub wydarzenia edukacyjnego dla dzieci o tym, jak dbać o zdrowe zęby. Nagrodą w konkursie będzie realizacja przeglądów stomatologicznych w zwycięskiej szkole.